שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב הודיעה היום (שישי) בשיחת טלפון למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל, השוהה כעת בחופשת לידה כי ביום ראשון יחליף אותה מנכ"ל חדש מטעמה. השיחה התבצעה שעה קלה לאחר ההודעה על מינויה של רגב לתפקיד, ועוד לפני ההשבעה וכניסתה לתפקיד. המנכ"לית לשעבר, שמונתה ב-2016 על ידי שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ, הייתה לאישה הראשונה בתפקיד שמרכז בידיו סמכויות ביצועיות רבות ותקציבים של מיליארדי שקלים. טרנר אייל, שעבדה זמן רב עם כ"ץ, הוזכרה כמועמדת לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר - אליו צפוי השר להיכנס.

טרנר אייל כתבה לאחר השיחה בחשבון הטוויטר שלה: "תודה לכולם על המילים החמות! הדיון בהגנה על זכויות נשים הוא חשוב ביותר, אבל במקרה הספציפי הזה חופשת הלידה אינה העניין. מנכ"ל משרד זו משרת אמון. לא הוחלפתי במנכ"ל אחר בשל חופשת הלידה ולא הייתי רוצה להישאר מנכ"לית המשרד רק בשל ההגנה החשובה בחוק. בהצלחה גדולה למנכ"ל החדש. נעשה הכל על מנת שהמעבר יהיה מקצועי, חלק ומהיר".

הנושא עורר סערה רבה ברשתות החברתיות. שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ‏ התייחס לנושא: "מאחורי המנוע שנקרא ממשלה יש עובדי ציבור מעולים ומסורים. למשובחת שבהם קוראים ‎קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד התחבורה התותחית שזכיתי לעבוד לצידה וללמוד ממנה את רזי המשרד". הוא הוסיף כי "קרן אשת מקצוע מעולה, אנושית ומוכשרת ברמות על, מסורה כולה לאזרחים ומורידה לביצוע מקצועי את מדיניות המשרד". השר היוצא הודה לה: "‏בשם אזרחי ישראל אני מודה לך קרן, על התרומה שלך למדינה. היה תענוג לעבוד איתך. אני בטוח שעוד נפגוש אותך בצמתי עשיה והשפעה מרכזיים".

עורכת הדין נעמי לנדאו מומחית לדיני עבודה התייחסה לדבר הפיטורין והסבירה: "חוק עבודת נשים קובע שלא ניתן לפטר או לפגוע בתנאי עבודתה וזכויות עבדותה של עובדת באשר היא, בזמן שהיא נמצאת חופשת לידה". לנדאו הדגישה כי "הקביעה של החוק היא מנדטורית - אין להתנות עליה, לא משנה אם היא במשרת אמון, עובדת מן המניין - זוטרה או בכירה. יתרה מזו, בתקופה המדוברת אסור אפילו להודיע לה, או לשלוח לה בקשה לזימון לשימוע לפני פיטורים או שינוי משרה".

לדבריה, על פי החוק, חייבים להשיב אותה לתפקיד למשך 60 ימים, ורק בתומם המעסיק רשאי להודיע לה על כך. עוד ציינה הפרקליטה כי "טרנר אייל יכולה גם לבקש להאריך את חופשת הלידה שלה ורק אז ניתן יהיה להסביר למה היא מפוטרת, והחוק אינו מחריג משרד אמון". לנדאו סיכמה והדגישה: "השרה עדיין לא הושבעה לתפקיד, והמעשה בוצע ללא פרוטוקול. אני בטוחה שהיא לא היתה מסכימה שינהגו אליה בצורה כזו, לו המקרה היה הפוך".

רגב פרסמה את התגובה הבאה: "אז בואו נשים סוף לספינים ולמסכת השקרים. דבר ידוע הוא שכל שר המגיע למשרד חדש ממנה את מנכ״לו שהוא איש אמונו, על מנת לקדם את תפיסת עולמו של השר הנכנס. אמש שוחחתי עם קרן טרנר שיחה אישית וטובה והודעתי לה על כוונתי למנות מנכ״ל חדש במשרד כמקובל, על מנת שלא תשמע זאת דרך התקשורת. בטרם שיחתי עימה פניתי לנציב שירות המדינה וביקשתי לוודא שכל זכויותיה תישמרנה. וכך יהיה. טרנר עשתה ועושה עבודה  מקצועית וטובה במשרד התחבורה ואני מברכת אותה ומעריכה אותה על כך. אז לכל יפי הנפש והמצקצקים, אולי ראוי גם הפעם פשוט לומר את האמת וקצת להרגיע, בוודאי לפני כניסת שבת".

התנועה לאיכות השלטון פרסמה הודעה בנושא: ''מעבר לכך שהחלטתה של רגב אינה חוקית, ההחלטה והדרך שבה נעשתה, הן מבזות, משפילות. לא יעלה על הדעת שהדבר הראשון שתעשה השרה יהיה הודעת פיטורין בטלפון, במקום ישיבת עבודה עם בכירי המשרד, על מנת להבין את עבודת משרדה החדש. הודעת הפיטורים הזו לא חוקית ולא מוסרית. על רגב לחזור בה לאלתר מהחלטתה. התנועה לאיכות השלטון מבקשת לחזק את ידיה של מנכ"לית המשרד, קרן טרנר ותעמוד לצידה בכל הליך משפטי שידרש לנושא".