לאחר שהשבעת הממשלה החדשה נדתתה ליום ראשון בשל העובדה שכמה מבכירי הליכוד לא קיבלו הצעות מספקות לטעמם לתפקידים, שוחח הבוקר (שישי) ח"כ מיקי זוהר, שמונה ליו"ר הקואליציה, עם ניסים משעל, והתייחס לנעשה במפלגת השלטון.

אומר בן כספית שמי שלא התחנף מספיק נשאר בחוץ.
"אני לא חושב שיש קריטריון כזה כפי שעכשיו פירטת. זה מופרך לחלוטין". 

אנחנו מדברים על אותה מדינה?
"כן על אותה מדינה. ברור שחלק מהשיקולים של ראש הממשלה בטרם הוא ממנה אדם כזה או אחר לתפקיד, הם גם מידת האמינות והנאמנות לו, אין ספק. אבל עדיין זה לא מה שקובע. אני חושב שהיכולת הביצועית, ההשפעה על התנועה וההשפעה על אזרחי ישראל, אלו הדברים שעמדו לנגד עיניו של ראש הממשלה".

איך אפשר להסביר שהוא מעדיף את אוחנה ומירי רגב על הנגבי ודיכטר. במה הם טובים יותר?
"אם אתה מדבר על אמיר אוחנה, אני חושב שבשנה וחצי האחרונות הוא הוכיח שהוא היה שר המשפטים הימני ביותר, הדומיננטי ביותר והמשפיע ביותר. לכן אין ספק שהוא ראוי לתפקיד טוב. בסופו של יום הוא מייצג את עמדות הימין וטוב שכך. כך מצפים מנבחרי הציבור של הימין. כנ"ל לגבי מירי רגב והמהפכה שהיא עשתה במשרד התרבות והספורט. המהלכים הדרמטיים שהובילו את התרבות גם לתוך הפריפריה, האליטות הפסיקו לשלוט. אלה הדברים שהימין מצפה מאיתנו לעשות וראש הממשלה מזהה את זה".

אז בוא ננסח את הקריטריונים של פיהם פועל נתניהו. אתה אומר חנפנות והתרפסות לא, מה כן?
"נאמנות חד משמעית. יש לה ערך ומשמעות. אם הוא רואה שנבחר ציבור שומר נאמנות לתנועה ולראש התנועה, ברור שהוא יקבל עדיפות אצל ראש הממשלה וכך זה צריך להיות, כך צריך לנהוג".

אני שומע שאתה מועמד לשר כאשר יתפנה תקן, נכון?
"ברגע שיתפנה תקן מסוים...".

מה זה אומר ששר יפרוש?
"שר יפרוש, שר יתקדם לנשיאות, מישהו יעשה פעולה ולא יישאר שר יותר. ברגע שיש תקן נוסף, אני הבא בתור למינוי".

אתה מקבל את זה בגלל שהתחנפת מספיק? בגלל ששירתת את ראש הממשלה? 
"אני נורא מכבד אותך אבל אני לא רוצה לרדת לרמה שאתה מנסה להוביל את השיחה. אני יכול להגיד לך דבר אחד, כל מי שמכיר אותי יודע שאת היכולת הביצועיסטית שלי הוכחתי בשנים האחרונות. כשרציתי להוציא לפועל הוצאתי, וראו שיש לי את הכלים להצליח בתפקידים שמטילים עליי. לכן אני חושב שהמינוי של יו"ר הקואליציה ובהמשך לשר בהחלט מגיע לי עם כל הצניעות ואני לא חושב שאני בן אדם שחצן. לכן אני לא חושב שלקריטריונים שאמרת יש קשר, אבל ברור שהנאמנות והאמינות שלי הייתה מאוד חשובה בעיני ראש הממשלה. מעבר לכך האהדה הציבורית המאוד גדולה שאני מקבל, אפשר להיכנס לרשתות החברתיות שלי ולהבין שברוך השם הציבור מוקיר אותי על עבודתי".

אז אתה אומר שמגיע לך להיות שר ביושר.
"אתה היית רוצה שהמינויים יהיו מקצועיים? אז בוא נשנה את שיטת הממשל. נגיע למצב שראש הממשלה יכול למנות את מי שהוא רוצה בהתאם ליכולת המקצועית שלו ולא ליכולת הפוליטית שלו ונהיה בעולם אחר, במשטר האמריקני אולי".

נאמר שהכישורים שלך מוכחים, ומגיע לך...
"אתה לא חושב ככה? שהכישורים שלי טובים?".

אני אמרתי לראש הממשלה למנות את מיקי זוהר.
"אם היית ממליץ לו הוא לא היה ממנה אותי".

גדעון סער למשל, אתה אומר שהכל על פי כישורים ועל פי המעמד בליכוד. למה הוא לא הוזמן לדבר עם נתניהו?
"אני לא חושב שזה תפקידי להיכנס למערכת היחסים של ראש הממשלה וגדעון סער. אני מקווה מאוד שבסוף הם ישבו וידברו, וראש הממשלה יעשה את הדבר שהוא חושב שצריך לעשות. אני לא בעמדה שאני יכול לקבוע".

מאחר שהצגת את הקריטריונים, שאלתי למה גדעון סער לא?
"אני לא מרגיש שאני זה שצריך לתת את ההסברים והציונים לכל הנוגעים בדבר".

ימינה לא יכנסו?
"נראה שזה אבוד. לא נראה שימצאו דרך להתפשר איתם משום שהם הציגו רשימת דרישות שהיא הרבה יותר מופרכת ממה שאפשר לדרוש ביחס לששת המנדטים שהם קיבלו. אני שמח שהרב רפי פרץ יצטרף ויפעל למען הציונות הדתית. בעצם 'הבית היהודי' הצטרפה לממשלה, אז בסך הכל מי שנשאר בחוץ יעשה הרבה מאוד רעש אבל תוצאה לא יוכל להביא, משום שרפי פרץ יספק את הסחורה עבור הציונות הדתית וההתיישבות".

בימינה התחושה שנתניהו השתמש בהם וזרק אותם.
"יש כאלה שאומרים שהם משתמשים בו וזורקים את נתניהו. יכול להיות שבנט זכה בתפקיד שר ביטחון עם שישה מנדטים וזרק אותו? אף אחד לא שה תמים, גם בנט ושקד בהרבה מאוד מקרים פגעו במערכת האמון בין נתניהו לבינם. כפי שלא חתמו לנתניהו להרכבת הממשלה, כמו שהם כמעט הלכו והקימו ממשלה עם גנץ ואז נתניהו מינה את בנט לביטחון ומנע זאת, ועוד פעולות כאלה ואחרות שראינו שמערכת האמון ביניהם היא לא ברמה גבוהה.

"ההצעה שהם קיבלו היא עדיין מאוד מכובדת ביחס לששת המנדטים שהם קיבלו, וזה שהם סירבו להצעה, זו החלטה לא טובה שלהם בעיניי. אבל בסופו של יום אני חושב שההצטרפות של רפי פרץ עשתה את ההבדל. עכשיו אי אפשר לומר ששמנו את הציונות הדתית בצד, רפי פרץ נכנס והוא יהיה חלק מזה. אתה תראה שבסופו של יום לא תהיה לך ברירה ואתה תצטרך לפרגן, לשתות מים קרים ולהירגע".

יש לך רגישות חברתית גבוהה, איך אתה חי בשלום עם ממשלה מנופחת ויקרה כל כך כשבישראל מסתובבים מיליון מובטלים?
"אומר בכנות רבה, לא הייתה לנו שום ברירה. אם היינו רוצים להקים ממשלה אחרי שלוש מערכות בחירות שבהן היינו בפלונטר הפוליטי שעלה עשרות מיליארדים למדינת ישראל, לא הייתה ברירה להוציא את עשרות המיליונים האלו, כדי לפתור את המשבר הפוליטי, להרכיב ממשלה ולעבוד למען אזרחי ישראל בכל הפרמטרים. נכון, אין לזה ריח טוב, אבל בהלכה למעשה זה הרע במיעוטו. בסופו של יום אזרחי ישראל מרוויחים הרבה יותר לעומת מה שהם משלמים להקמת הממשלה הזו. אני חושב שהדברים הללו יוכחו מהר מאוד".

אני מאחל שהתור שלך יגיע.
"רק לא מזמן חגגתי 40. לשולחן הממשלה בעזרת השם אני אגיע. אני לא לחוץ ולא ממהר - אני אגיע לשם. אני רוצה לעשות עוד עבודה טובה בכנסת."