ברשת "פוקס ניוז" דווח היום (שבת) כי ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחזיר חלק מהמימון לארגון הבריאות העולמי. הדיווח הגיע בעקבות חשיפת טיוטת מכתב באורך חמישה עמודים ליו"ר סוכנות הבריאות של האו"ם, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אשר לפיו, הממשל האמריקני "יסכים לשלם סכום שאינו גבוה מזה שמשלמת סין באופן מוערך".

גורמים בכירים בממשל מסרו כי טראמפ אישר את התכנית שנקבעה בטיוטת המכתב. "הנשיא הסכים לחתום על המכתב, אך עדיין לא עשה זאת. מעניין לדעת מי שכנע אותו", אמרו.

"למרות חסרונותיו, אני מאמין שלארגון הבריאות העולמי יש פוטנציאל אדיר", נכתב בטיוטה, ככל הנראה מטעם טראמפ. "אני רוצה לראות את הפוטנציאל הזה מתממש, במיוחד במהלך המשבר העולמי הזה". עוד נכתב כי "זו הסיבה שהחלטתי שארצות הברית תמשיך לשתף פעולה ולעבוד עם ארגון הבריאות העולמי. סין חבה חוב עצום לכל העולם, והיא יכולה להתחיל בכך שתשלם את חלקה לארגון".

כזכור, לפני כחודש הודיע הנשיא האמריקני כי ארצות הברית תפסיק לממן את ארגון הבריאות העולמי. לדבריו של טראמפ, הארגון כשל במילוי אחר חובותיו הבסיסיות, ושיתף פעולה עם "דיסאינפורמציה" של הממשל הסיני בנוגע להתפרצות מגיפת הקורונה.

טראמפ הסביר כי העובדה שהארגון סייע, לכאורה, לסין להסתיר מידע, גרמה לכך שהנגיף התפשט בצורה רחבה יותר ממה שיכולה הייתה להיות, ובתמותה גבוהה יותר. ארצות הברית הייתה המממנת הגדולה ביותר של הארגון, ובשנת 2019 העבירה לו 400 מיליון דולר, כ-15 אחוזים מתקציבו.