בעקבות מגיפת הקורונה והסגר החברתי חלה עלייה במספר הפונים לבקשת סיוע הסובלים מחרדה, מצוקה ובדידות. "כל אחד ואחת מתמודדים אחרת עם המצב הנוכחי שכפה עלינו וירוס הקורונה, ומי שמבקש לקבל טיפול לא תמיד יודע לזהות מה הצורך שלו ומה הטיפול המתאים לו", מסבירה מיכל יערון, פסיכולוגית ספורט ומייסדת שותפה בפלטפורמת Somebuddy Therapy, המבוססת אלגוריתם לחיפוש מטפלים ושיטות טיפול על פי זיהוי צרכים אישי".

"יש מי שחווה חרדה על רקע המצב ויש מי שמבקש לייצר מוטיבציה אישית לקום מהספה ולהתעמל או לחפש עבודה. יש שמתמודדים עם לחצים משפחתיים או זוגיים, או כאלה שחווים בדידות. כל אחד מהמצבים הללו למעשה מצריך לקבל טיפול מסוג אחר, והאלגוריתם של Somebuddy Therapy יודע לזהות את הצרכים של המטופל ולקשר אותו עם המטפל המתאים לו ביותר", מוסיפה מיכל.

Somebuddy Therapy עובדת בצורה אנונימית ומסנכרנת בין נתוני אנשי המקצוע לבין נתוני החיפוש של מחפשי הטיפול. בכניסה למערכת מי שמבקש טיפול ממלא שאלון, שעל בסיסו האלגוריתם מבצע חיפוש מתוך מאות מטפלים, מאמנים ויועצים הממוינים לפי השכלה, רישיון משרד הבריאות, סוגי התמחות וכדומה. מתוכם האלגוריתם יודע לזהות, בעזרת נתוני החיפוש שהזין מחפש הטיפול, את הטיפול האידיאלי והנכון עבור המבקש, תוך התייחסות לרצונותיו ולצרכיו.

הפלטפורמה הוקמה ב־2019 על ידי יערון, מחלוצות פסיכולוגיית הספורט בישראל, בעלת MA בפסיכולוגיה קוגניטיבית, ורופאת השיניים שלי זיתוני, בוגרת האוניברסיטה העברית, מקימת הפרויקט ההתנדבותי ״דאימונד״, אשר נותן מענה דנטלי לילדי הפליטים.