שגריר סין בישראל, דו ווי, נמצא הבוקר (ראשון) בביתו בהרצליה ללא רוח חיים על ידי אחד ממכריו. על פי גורמי הרפואה, לא עולה כי מדובר באירוע פלילי. כוחות משטרה שהוזעקו לביתו סגרו את הכניסה למתחם ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

השגריר, בן 58, נשוי לאישה ואב לבן שלא מתגוררים עמו בישראל, הגיע בסוף ינואר לארץ ושהה בבידוד שבועיים. הוא הגיש כתב אמנה בהתאם לנוהל הקורונה בסוף מרץ. בתפקידו הקודם היה שגריר סין באוקראינה.

מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, דיבר הבוקר עם סגן השגריר הסיני Dai Yuming והביע את תנחומיו על מותו של שגריר סין בישראל Du Wei. רותם אמר עוד כי משרד החוץ יסייע לשגרירות בכל דרך שתידרש.

ביתו של השגריר (צילום: אבשלום ששוני)
ביתו של השגריר (צילום: אבשלום ששוני)
בית השגריר בהרצליה (צילום: אבשלום ששוני)
בית השגריר בהרצליה (צילום: אבשלום ששוני)

שלשום פרסם השגריר הסיני מאמר מיוחד בג'רוזלם פוסט, בו הגיב להאשמות שהוטחו במדינתו, לפיהן היא המקור להתפרצות הקורונה. "מדענים עדיין לא זיהו את המקור של הנגיף, ולעתים מקום ההתפרצות של המחלה אינה המקום בו נוצרה", כתב השגריר. "ההוכחות לכן הן השפעת הספרדית ומחלת האיידס. יותר ויותר מחקרים מראים בחודשים האחרונים כי ישנם אפס חולים במדינות אשר מקיימות קשרים עם סין, וזנים שונים של המחלה ברחבי העולם. הגורמים הללו הם ההוכחה שההתחקות אחרי  מקור הנגיף הוא מדע רציני, אשר יש ללמוד אותו בהקשר העולמי. עלינו לתת לעובדות לדבר בעד עצמן ולא להטעות בשקרים".

בהמשך המאמר הגיב להאשמות שהוטחו במדינתו, לפיה הם טייחו את התפרצות הנגיף. "הקורונה הוא וירוס חדש לגמרי, אשר לא נצפה מעולם בהיסטוריה האנושית. סין מעולם לא טייחה והסתירה את התפרצות נגיף הקורונה בשטחה".

עוד כתב: "נהגנו בשקיפות מוחלטת. חברינו היהודים יודעים היטב, מנסיון העבר, שתמיד בתקופת מגפות מחפשים קונספירציות ושעירים לעזאזל. אנחנו לא אחראים להתפרצות הנוכחית ולמצב בארה"ב, שם מדובר בכישלון מנהיגותי".

השגריר הסיני עם גלעד כהן, סמנכל אסיה והפסיפיק במשרד החוץ (צילום: משרד החוץ)
השגריר הסיני עם גלעד כהן, סמנכל אסיה והפסיפיק במשרד החוץ (צילום: משרד החוץ)