העיתונאי גיא פלג התראיין היום (ראשון) בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאופי הצפוי למשפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בצל ימי הקורונה. "נתניהו צריך להתייצב, אבל צריך לזכור שמכל מיני סיבות, הוא ביקש שישחררו אותו. רבים מצקצקים ומעריכים שבדיוק יממה לפני הדיון תגיע בקשה מטעמו של נתניהו", אמר פלג.  

המשפט ייפתח? 
"ייפתח גם ייפתח, השאלה אם נתניהו יופיע. על פי ההחלטה של בית המשפט, של הרכב השופטים, הוא צריך להתייצב. ההחלטה האחרונה שלהם אמרה, כשקבעו את הדיון הראשון לפני שדחו אותו, הם כתבו שייערך 'דיון הקראה בנוכחות הנאשמים'. 

אבל צריך לזכור שמסיבותיו שלו, הוא יכול עד רגע הדיון להגיש בקשה לבית המשפט, לציין סיבה מיוחדת ולבקש שישחררו אותו מהדיון. אגב, רבים מצקצקים ומעריכים שבדיוק יממה לפני פתיחת הדיון תגיע בקשה כזאת מטעמו של נתניהו, שיש איזו שיחה מדינית חשובה שאי אפשר לפרסם את מהותה ולכן הנאשם מספר אחד מבקש להיעדר מהדיון הזה. מעניין מה תהיה עמדת השופטים אם  וכאשר יהיה העניין הזה".

איך זה יראה בקורונה?
"קודם כל לגבי המהות, נדמה לי שגם ההחלטה לגבי נתניהו ולגבי הגעתו לדיון, כפי שצריכה להתקבל ההחלטה על ההרכב, גם בעניין השידור, הם החליטו בהחלטה קודמת שהדיון לא ישודר. הם רוצים יותר מכל להראות שהם שמים בצד את כל רעשי הרקע ושזה משפט פלילי ומה שיקבע מהן הראיות. מסיבה זו, בלי שביקשו את עמדת הצדדים, הם אמרו שאין שידור. לכן, נדמה לי שלנתניהו יהיה קשה מאוד להשתחרר מן הדיון הזה, משום שהם רוצים להראות ולהמחיש לציבור: 'רבותיי, כאן כולם שווים בפני החוק'".

יש שידור? להבנתי העיתונאים יזכו לשידור של המשפט.
"קודם כל, להערכתי, מלכתחילה שהיות שמדובר במשפטו של ראש ממשלה מכהן, לא יכול להתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים. זה בית משפט מאוד עמוס באופן שגרתי, כשהמתדיינים בבית המשפט הזה הם בחלק משמעותי מהם ערבים תושבי מזרח ירושלים. יש ענייני אבטחה מאד כבדים, יחד עם זאת, לפחות הדיון הראשון יתקיים שם. האולמות מאוד צרים, לכן הרכב השופטים קבע כך: כל נאשם יכול להגיע ולהיות מיוצג בדיון על ידי עורך דין אחד. כל מי שמכיר דיונים משפטיים, יודע שנדירים המקרים בהם אפילו במשפט פלילי רגיל, שנאשם מגיע רק עם עו"ד אחד ולא עם עו"ד שמסייע לעו"ד המרכזי ושני מתחמים נוספים. 

לראש הממשלה יש כמה משרדי עו"ד שייצגו אותו. בצוות התובעים יש לפחות 4-5 עו"ד בכירים, אני לא מדבר על מתמחים, לכן זה יהיה מאוד שונה, מאוד דק, ויתר עורכי הדין ואנחנו העיתונאים, אני מתאר לעצמי שיש עניין רב במשפט הזה לא רק בארץ אלא בעולם, לנו יוקצו שני אולמות סמוכים ואנחנו נקבל את זה לשידור, אבל הדגישו השידור הזה הוא שידור בעבורנו, במעגל סגור".