יו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, נשא היום (ראשון) נאום תקיף בטקס השבעת הממשלה ה-35, במהלכו פנה לשותפיו לשעבר, יו"ר כחול לבן בני גנץ וח"כ גבי אשכנזי, ואמר  כי "יש פה שני רמטכ"לים שנכנעו ללא תנאי".

"בחיים האמיתיים אדם עם שלושה כתבי אישום לא יכול להיות רופא, מנהל בית ספר, נהג של שר, להיות קצין בצה"ל. לא יפקידו חיילים בידי אדם עם כתבי אישום. פה שני רמטכ"לים נכנעו ללא תנאי", אמר לפיד, שהוסיף: "בחיים האמיתיים אתה לא נותן לאדם כזה לשחק עם הילדים שלך בחצר. פה הוא ראש הממשלה".

"בחיים האמיתיים יש ערך למילה של אדם. בחיים האמיתיים איש לא רוצה שיגידו שהוא שקרן. לימדו אותנו כילדים לא לשקר. יש מושג כבוד עצמי. בחיים האמיתיים אם מישהו מנסה להרוס את המשפחה שלך, מפיץ עליך שקרים - איך דרך חזרה, אתה מתרחק ממנו. אומרים אם הוא עשה את זה פעם אחת יעשה שוב. אתה לא מתפשר עם מי שפגעו במשפחה שלך, במדינה שלך, יש את ז'אנר המתנצלים. שמענו משהו כזה לפני שתי דקות".

"תמיד אפשר לשמור על העקרונות שלך אם אתה מוכן לשלם מחיר", המשיך לפיד: "אם קנו אותך אל תמכור שאין ברירה. קנו אותך, יש לך מחיר, זה מה שאתה. תראו איך קמה הממשלה הזו, אפס אמון בין השותפים. דריסת חוקי יסוד. אנשים שלא מאמינים לאף מילה אחד של השני, זו לא אחדות. הסכם משפטי בין אינטרסנטים שלא סובלים אחד את השני, זו לא אחדות. אין דבר כזה ממשלת אחדות בראשות נתניהו. אתה לא יכול לפצל את עם ישראל ואז להכריז על עצמך ראש ממשלת האחדות. הקריירה שלך מבוססת על היכולת להשתמש בשנאה ופחד. תגיד דבר אחד שעשית כדי לאחד את עם ישראל. בשביל מה מקימים את הממשלה הזו, מה היא רוצה להשיג? החזון שלכם זה הג'ובים. הכיסאות".