דקל וקנין הפך לאחד מכוכביה הבלתי מעורערים של תקופת הקורונה: הזמר והמברך הלאומי זכה בגיל 14 למה שרבים חולמים עליו: אייטמים בכל מהדורות החדשות, שיר ויראלי והערצה ברחוב כשהדובדבן שבקצפת היה החיקוי לו זכה ב"ארץ נהדרת".

לאור כוכבותו של וקנין, החלטתי לנתח את להיטו "סוף עונה"  שכתב כפיר עזרן והלחין נתנאל ששון ולחלוק כמה תהיות שעברו בראשי.

בית א׳
כמעט שהתרגלתי
לחבק כרית בלילה
כי את חסרה וכמעט שהתרגלתי
לא לשאול ולא לדעת אם את עוד ערה

למה התכוון המשורר?
האם הוא באורח שגרה מחבק כריות בלילה? האם הוא מהמטרידנים האלה שמסמסים לבחורות בשעות הלילה המאוחרות את ההודעה: "ערה?", והאם בגיל 14 מאפשרים לו לישון עם בחורה בלילה? אם כן, אז למה הוא צריך לחבק כרית? יש בובות.

בית ב'
ואם זה לא היה עצוב,
אולי גם הייתי צוחק וצועק,
וזורק לך מילה ושותק 
אולי היית מבינה 

למה התכוון המשורר?
האם הוא צועק תמיד כשהוא צוחק? האם הצחוק הוא רועש? למה הוא זורק מילה ושותק? הוא לא למד להשלים משפט? מה היא צריכה להבין מצחוק, צעקות, זריקת מילה לאוויר ושתיקה?

פזמון:
שיום גשום כבר סוף עונה 
התגעגעתי כבר שנה 
כמעט שהתרגלתי לבדידות
ללכת לאיבוד להיסחף
יום גשום כבר סוף עונה 
התגעגעתי כבר שנה
כמעט שהתרגלתי בימים האחרונים שלא להתאהב

למה התכוון המשורר?
האם העובדה שיום גשום מבשר על סוף עונה מדובר בסוף עונת התפוזים והאם זו קריצה לשירה המיתולוגי של להקת "תמוז"? איך געגועים נמשכים שנה? כולה מדובר בפלירט שנגמר. אם המשורר התרגל לבדידות, איך הוא מוצא עצמו נסחף? האם הוא נסחף בים ומרמז על שחייה לילית? ויותר מכך, אם הוא טוען שהוא מתגעגע כבר שנה, אז איך בסוף הפזמון השנה הופכת לימים האחרונים? תחליט: שנה או ימים אחרונים?

בית ג'
כמעט שהתרגלתי לעשות דברים אחרת
קל טיפה יותר
ועכשיו כבר התרגלתי עם עצמי להישאר
משהו חסר 

למה התכוון המשורר?
למה הוא מתכוון בלעשות דברים אחרת? לפני רגע הוא חיבק כרית בלילה. רגע, הוא מתכוון ל? אם התרגלת להישאר עם עצמך ולעשות דברים אחרת, אני לא רוצה לדעת מה באמת חסר לך.

בית ד'
ואם זה לא היה עצוב בטוח
הייתי צוחק ובורח,
זורק עוד מילה ושוכח
אולי היית מבינה

למה התכוון המשורר?
זה מקרה גרוע של סניליות: לזרוק מילה ושנייה אחרי כן לשכוח אותה. מה הבחורה צריכה להבין? שאתה לא זוכר מה שאתה אומר? או שאתה ילד שצוחק ובורח. רגע, האם מדובר פה במעשה קונדס? שובב!

האם סוף עונת הקורונה תבשר גם על סוף הקריירה של דקל וקנין? ימים יגידו.