הרב הראשי לישראל, דוד לאו, הגיש היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו ביקש לפתוח באופן מיידי את בתי הכנסת. "בימים אלו ישנן הקלות רבות והחיים מתחילים לחזור לשגרה. התפילה בציבור תופסת מקום חשוב בחיים היהודיים. אין צורך להכביר במילים על המקום של בתי הכנסיות בלב הרבים. חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה ולהשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם", כתב לאו במכתבו.

 

לאור דרישת שר הפנים, אריה דרעי, לאשר מתווה לפתיחת בתי הכנסת ובתי תפילה התכנסו ביום ראשון, נציג המל״ל, משנה למנכ״ל משרד הבריאות ונציג שר הפנים וגיבשו מתווה לחזרת פעילות בתי הכנסת ובתי התפילה. על פי המתווה שיובא לאישור הממשלה בקרוב, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים, ועם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל. 

כמו כמו יחוייבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה ״גבאי קורונה״, שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות.

מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת, הרב שמואל סלוטקי, אמר בתגובה: "אנו מודים למל"ל ולמשרד הבריאות על הניסיונות למצוא נוסחה מתאימה וראויה לפתיחה זהירה של בתי הכנסת בקרוב מאוד. אנו מקווים כי כבר בקרוב יוכלו המתפללים לשוב ולהיכנס בשערי בתי הכנסת ולהתחבר לקב"ה בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ".