מצלמת אבטחה באתר בנייה סמוך לחלק הצבאית של בית העלמין באר יעקב תיעדה את האירוע שבו נראית דמות הנחזית לאישה כשיהא חופרת את חלקת הקבר של החייל עמית בן יגאל ז"ל. עם קבלת התיעוד המצולם ולאחר שנאספו ממצאים לרבות פורנזיים מבצעים. במשטרה גם ניתוח של כתב היד במכתב שהושאר, על מנת לאמוד אחר חשודה או חשוד שפעלו במקום. החקירה בעיצומה ובמשטרה מנסים ליצור קשר בין האירוע הזה לשאר האירועים שהתרחשו במקום (בבית העלמין). ההערכה היא כי גורם המעורער בנפשו קשור לאירוע האמור.

כזכור, במרחב שפלה במשטרה פתחו ביום חמישי חקירה, לבירור נסיבות פגיעה בחדיווח לקת הקבר של החייל שהובא אמש למנוחות, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב. הערב התקבל במשטרה מצה"ל, לפיו אלמונים חפרו באזור חלקת הקבר של החייל המנוח בן יגאל ז"ל. התלונה התקבלה לאחר שמידע הגיע לצה"ל ולמקום נשלחו צוותים יחד עם אביו של המנוח, שקיבל את הדיווח מצה"ל, הגיעו לבית העלמין וביצעו בדיקה שאכן לא פגעו בכבודו של המת. מחקירה ראשונית, מסתמן כי השחתת הקבר לא נעשתה על רקע לאומני, אלא ככל הנראה על ידי אדם מעורער בנפשו.

בעקבות האירוע, הציב צה"ל חיילים מחטיבת גולני ששומרים בשלב זה עד שתתבצע אטימה מוחלטת שלו. כאמור, המשטרה פתחה בחקירה, נמצאים בבית העלמין כעת חוקרי משטרה ומז"פ (מחלקת זיהוי פלילי) ואוספים ממצאים ממתחם הקבר בניסיון להתחקות אחר מי שעומד מאחורי המעשה. במשטרה מתכוונים לגבות עדויות גם מאנשי חברת קדישא על מנת לשלול אפשרויות שמדובר בטעות, כמובן, החקירה בראשיתה. בצה"ל ובמשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה. טרם נעצרו חשודים.