נורדוי ונורדיניו

בנורדיניו, הקפה־מעדנייה של קבוצת We like you too, מציעים לקראת שבועות את עוגת הגבינה של קפה נורדוי, עוגת גבינה סאן־סבסטיאנית.

מחפשים מתכונים מיוחדים לשבועות? לחצו כאן

טעמנו וחשבנו:
אין ממש צורך להמתין עד שבועות כדי להתענג על העוגה המושחתת בטירוף של השף עינב אזגורי. העוגה עשויה מכמעט 100% גבינת שמנת איכותית ומעט קמח, קרמית על גבול גלידת שמנת מבחינת המרקם הפנימי, קראנצ’ית לקראת הקצוות, לא מתוקה מדי ואפילו יש בה רעננות חמצמצה עדינה. למרות הקרמיות היא מפתיעה בקלילותה כמו שהיא מפתיעה במתיקות העדינה: למרות הציפייה לביס דחוס ומתוק, מתקבל ביס קרמי אוורירי.

מחיר: 190/110 שקלים, בהתאם לקוטר

עוגת הגבינה של ''נורדוי ונורדיניו'' (צילום: סיון הררי)
עוגת הגבינה של ''נורדוי ונורדיניו'' (צילום: סיון הררי)

רולדין

ברשת הקונדיטוריות מצאנו מבחר עוגות גבינה מעוצבות בשילובים חדשניים לצד עוגות קלאסיות.

טעמנו וחשבנו:
עוגת ריקוטה: תחתית שטרויזל שקדים ואגוזי לוז, גבינת ריקוטה לימון אפויה ומוס יוזו לימון. אחרי שהתעלפנו מהמראה שלה, התמכרנו לטעם. לעוגה יש תחתית בצק עשירה בשקדים ואגוזים עם מתיקות מעודנת, עליה יושבת גבינת ריקוטה לימונית ומוס נהדר. העושר שלה אינו מוגזם, הטעמים משתלבים זה בזה בטבעיות ואין כאן מתיקות יתר.

מאפה טייגר גבינה וארמנה: מצוין, עם בצק קראנץ’ במילוי גבינה מתוקה ודובדבני אמרנה, טוויסט מעניין לעוגות השמרים הקלאסיות. השילוב של הבצק עם המילוי פשוט עובד באופן מושלם, והחמיצות של הדובדבנים הופכת כל ביס למענג. מומלץ לכל מי שמחפש אלטרנטיבה לעוגות הקרם.

מחיר: 149־65 שקלים

פס ריקוטה של ''רולדין'' (צילום: סיון ציפורין)
פס ריקוטה של ''רולדין'' (צילום: סיון ציפורין)

ביסקוטי

כאן השיקו קולקציית מאפים חלביים עשירה ומגוונת בניצוחה של השף־קונדיטורית רוסלה יונה. בין המאפים: עוגת גבינה ניו־יורקית, טורטה ריקוטה פטל, עוגת גבינה פירורים בציפוי פירורי בצק פריך ובאטרקראסט – עוגת גבינה קרה עם תחתית וציפוי של קרמבל חמאה וקרמל.

טעמנו וחשבנו:
באטרקראסט: טעם של עוגת שמנת עשירה וטעימה אך פחות של עוגת גבינה מהז’אנר האהוב. טורטה ריקוטה פטל: בסיס של עוגיות חמאה, קונפיטורת פטל ביתית, קרם גבינת ריקוטה וציפוי שטרויזל שקדים. והתלהבנו מהמרקם הקטיפתי של הריקוטה ומהחמיצות המעודנת של הפטל, שהשתלבו מצוין עם השטרויזל המשובח. 

עוגת פלורנטינה: בסיס חמאתי של קרמבל שוקולד ואגוזי לוז שפשוט אי אפשר שלא להתאהב בו, ומעליו גבינת שמנת ניו־יורקית קלאסית עם שבבי שוקולד לבן, ציפוי קרם שנטיל וטווילים של פלורנטין. עוגה שאולי נראית מעט מוגזמת ומתוקה מדי במבט ראשון, אז זהו שלא.

מחיר: 168־64 שקלים

שבועות ב''ביסקוטי'' (צילום: בועז לביא)
שבועות ב''ביסקוטי'' (צילום: בועז לביא)

ג'ייקובס

במאפיות הבוטיק מציגים ספיישל עוגות גבינה, קישים, מאפים מלוחים, בלינצ’ס ולחמי בוטיק. במחלקת העוגות מצאנו מוס גבינה ושוקולד לבן עם פירות יער, ליים ונענע, בראוניז שוקולד, גבינה ונוטלה וגם כנאפה במלית גבינת ריקוטה ופיסטוקים.

טעמנו וחשבנו:
עוגת בראוניז: מושלמת הודות לשידוך מוצלח בין טעמי הגבינה והנוטלה ובצק הבראוניז הפריך בתחתית.

כנאפה: מגיעה בתבנית בקוטר 23 ס”מ ולצדה בקבוק מי סוכר ושקית שברי פיסטוקים. אם אתם פחות בקטע של “עשה זאת בעצמך” ודחיית סיפוקים, הכנאפה המצוינת הזאת פחות בשבילכם. תחילה חיממנו את הכנאפה במשך כעשר דקות בתנור בחום של 140 מעלות. בזמן ההגשה פיזרנו את הפיסטוקים ומזגנו מי סוכר. התוצאה: כנאפה עדינה עם שילוב מדויק של שערות מתוקות וגבינה נימוחה שהיה כיף לאכול עם הכפית.

מחיר: 139־49 שקלים

ספיישל שבועות ב''ג'ייקובס'' (צילום: נטע ליבנה)
ספיישל שבועות ב''ג'ייקובס'' (צילום: נטע ליבנה)

בוטיק סנטרל

ברשת הפטיסרי השיקו מהדורה מיוחדת של עוגות גבינה, מאפי גבינה ושאר קינוחים על טהרת הגבינה. בין החידושים השנה: פילדלפיה – עוגת גבינה אפויה על בסיס בראוניז שוקולד, גארבטו – עוגת גבינה אפויה קלאסית, בעיטור קרם אינגליז, ולוטוס טבעוני – עוגת שכבות ביסקוויט וקרם לוטוס טבעוני.

טעמנו וחשבנו:
גארבטו: עוגה קלאסית בעלת תחתית בצק מעט דחוס ועליו יושב קרם גבינה עשיר, המתאימה למי שמפחד להסתכן ומעדיף טעמים מעודנים.

עוגת פילדלפיה: תחתית הבראוניז עשירה ושוקולדית עם טופ גבינה קלאסי, והמתיקות שלה נשברת עם קרם מעט לימוני. זו עוגה יפהפייה וקולעת למטרה גם למי שלא עף על הז’אנר. 

עוגת לוטוס טבעונית: פחות מלהיבה. הביסקוויט נשאר פריך, הקרם טעים והוא ממש במרקם מוס, רק שלא הצלחנו למצוא את ההגדרה הנכונה שלו, אבל בואו נגיד שלוטוס הוא לא הדבר הראשון שעלה לנו בראש. מעל יש שוקולד נהדר ופצפוצי. מה שכן, היא מאוד מתוקה, אז אי אפשר להתחזר עליה.

מחיר: 148־64 שקלים

עוגת גבינה אפויה עם עוגיות אוראו של ''בוטיק סנטרל'' (צילום: טל סיון)
עוגת גבינה אפויה עם עוגיות אוראו של ''בוטיק סנטרל'' (צילום: טל סיון)

מתוקה

מגוון עוגות גבינה אפויות וקרות וקינוחים של קונדיטוריית מתוקה הפכו לא מכבר לקלאסיקה.

טעמנו וחשבנו:
סטריפ מוס גבינה ושוקולד: חיבור מושלם של מתיקות שוקולדית וגבינה עם סיומת חמצמצה. זו עוגה לא מתוחכמת מדי, אך טעימה, רכה ופשוט נמסה בפה, מתאימה במיוחד לאוהבי השוקולד.

סטריפ עוגת גבינה ומרמלדת לימון: בסיס פריך וחמאתי, שמעליו מוס לימוני חמצמץ קלות, שכבה של מוס גבינה מענג ומעל מרמלדה מושלמת. זו עוגה מצוינת, נראית נפלאה ומאוד אביבית.

סברינה: בצק נהדר, אם כי הרום שבו הוא טבול משאיר בפה טעם לוואי קל. אהבנו את קישוט הדובדבן שבאופן מפתיע לא היה מתוק מדי והשתלב מצוין עם הקרם הקליל. 

מחיר: 149־18 שקלים

עוגת גבינה ושוקולד של ''מתוקה'' (צילום: שי ניבורג)
עוגת גבינה ושוקולד של ''מתוקה'' (צילום: שי ניבורג)

שמו

ניכר שהשנה השף־קונדיטור מיקי שמו החליט ללכת על הקלאסי, כאשר רוב העוגות מתמקדות בטעמים מוכרים ואהובים, בין השאר במסגרת קולקציית “ארץ זבת חלב”.

טעמנו וחשבנו:
עוגת שמרים עגלגלה (שבלול) עם גבינת ריקוטה וצימוקים: זוהי עוגה קלילה, לא הראשונה שהיינו בוחרים מהמדף, אך היא בהחלט מתאימה לרוח החג והמתיקות שלה נהדרת. לעוגה יש בצק רך ואוורירי וכלל לא “מושי”, כפי שיכול לקרות כשמשלבים בצק וגבינה. העוגה מצאה חן גם בעיני מי שמגדיר את עצמו כלא אוהב עוגות גבינה. 

עוגת גבינה אפויה קלאסית: מגיעה בגרסת פס, סופר נוסטלגית, אוורירית ומתקתקה, ממש כמו שהיינו אוכלים לצד התה אצל סבתא.

עוגת גבינה אפויה ושטרויזל: עוגה קלאסית עם בצק מעט דחוס, שהאווריריות של הגבינה בהחלט מצילה אותה.

מחיר: 150־45 שקלים

עוגת שמרים גבינה של ''קונדטוריית שמו'' (צילום: דניאל לילה)
עוגת שמרים גבינה של ''קונדטוריית שמו'' (צילום: דניאל לילה)

קפה מיכאלאנג'לו

במקום היפואי משיקים תפריט עוגות וקינוחים טבעוני. לדוגמה: עוגת “גבינה” טבעונית, פאי לימון על בסיס פייטה (שבבי קרמל פריכים) עם פירות יער מעל וגם קראנץ’ קינמון.

טעמנו וחשבנו:
עוגת ”גבינה” פירורים: מרקם הפירורים התקבל הודות לקרמבל כוסמין קראנצ’י. הקשיו המותסס היווה את התחליף לגבינה, הטפיוקה העניקה יציבות ולהם צורפו טופו ושמנת צמחית שהעשירו בטעם “חלבי”. העוגה זכתה לתשבוחות גם בקרב מי שאינו טבעוני בזכות מרקם חמאתי וטעמים עדינים.

פאי לימון: הבסיס כולל חמאת קקאו, פייטה ופקאן והיה פריך. זה לא הציל כל כך את הפאי מכיוון שהמלית לא זכתה להתלהבות יתרה.

מחיר: 165־45 שקלים