שלב ההוכחות במשפטם של יובל כאהן ואביב ברדיצ'ב, הנאשמים בפרשת אסון נחל צפית בו נספו תשע חניכות וחניך שלמדו במכינה הקדם־צבאית "בני ציון", צפוי להיפתח היום (שני) בבית המשפט. אייל בללי, אביה של גלי ז"ל שנספתה באסון שאירע לפני כשנתיים, התראיין הבוקר לגל"צ ואמר כי הוא מקווה שיוכל להבין מפי הנאשמים מה גרם להם להתעלם מכל סימני האזהרה ולהכניס את בתו וחבריה לנחל למרות תנאי מזג האוויר.

"שנתיים חלפו מאז האסון, והדיון עדיין לא התחיל. אך אחד לא מבין איך קרה כזה דבר".

מה חסר לך בפאזל כדי להבין מה קרה שם?
"חברה של בתי כתבה פוסט לאחר שהיא התעמקה בפרטי כתב האישום. לפי הפוסט, בכתב האישום נכתבו 27 אזהרות למה לא כדאי להיכנס לנחל, ואף אחד מההורים לא מבין איך עם כל סימני האזהרה מנהל המכינה והמנהל לא עצרו ולא חשבו פעמיים והכניסו את הילדים שלנו לתוך הנחל הזה".

יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון (צילום: צילום מסך)
יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון (צילום: צילום מסך)

בללי המשיך: "התכתובות והשיחות של המדריכים עם המכינה, השיחות עם התחנות המטאורולוגיות, התרבות של המכינה הייתה לעשות הכל ולהתגבר על מה שמסוכן בעולם ולנצח את הטבע. אני רוצה בפעם הראשונה לשמוע מהם מה גרם להם לעשות את זה". 

בללי אמר כי לצערו אין להורים דרך להשפיע על העונש שיקבלו האחראים, אך הזהיר כי אם לא יקבלו עונש מרתיע, אסונות כאלה עלולים לקרות שוב. "כולם מתעלמים, ועברו כבר שנתיים מאז. רצחו לנו את הילדים. הם היו לפני הבגרויות, לפני צבא, לפני טיול לחו"ל. לפני גיל 18 שהוא התקופה הכי טובה לדעתי בחיים. גדעו לנו את החלומות. אני מאמין עמוק בלב שהם רצו להכניס אותם לסכנה. זה קרה בכל מיני סיטואציות גם לפני כן. הם הלכו על הקצה. זו הייתה תרבות במכינה וזו התרבות במכינות שעדיין נמשכת לצערי. אך אחד לא קבע כללים במכינות. לצערי בגלל זה איון לי ילדה וכך גם לעוד תשע משפחות".