יממה לאחר השבעת הממשלה החדשה, שוחח הבוקר (שני) יו"ר הקואליציה החדש, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), עם גולן יוכפז וענת דוידוב, והתייחס לאתגרים הצפויים בפני ממשלת האחדות.

מה שלומך?
"בסדר גמור, תודה".

מברוק, ארגנת לעצמך לשכה מדהימה.
"ארגנתי לעצמי לשכה? לא הייתי מגדיר את זה ככה. קיבלתי מספר אופציות ובחרתי באופציה שהכי קרובה ללשכת ראש הממשלה".

כמה זה משדרג אותך?
"האמת היא שהייתה לי לשכה לא רעה בכלל אבל הדבר האחרון שמעניין אותי הוא איך הלשכה שלי נראית, אלא שהיא תהיה יעילה, קרובה למליאה כדי שנוכל לרוץ להצבעות".

יש משהו סימבולי בקרבה שלך לראש הממשלה? שהלשכה שלך גדולה יותר?
"אני לא מסתכל על זה באופן הזה, באמת אני לא יודע למה אנשים עושים מזה עניין כזה גדול. אותי בעיקר מעניין להיות הרבה יותר יעיל והרבה יותר נגיש לאיפה שאני צריך להיות נגיש במהלך עבודתי היום יומית והמיקום של הלשכה ברמה האסטרטגית הוא טוב כיוון שהוא נוח וקרוב למליאה ולא רק כי הוא קרוב לראש הממשלה שמן הסתם אני צריך לדבר איתו הרבה בשנים הקרובות".

יהיה יותר פשוט או קשה עכשיו עם גודל הקואליציה?
"זו קואליציה מאוד מורכבת. יש לה יתרונות ויש לה חסרונות. זה שהיא עם רוב יחסית מאוד גבוה מאפשר לך קצת יותר גמישות בכול מה שקשור להצבעות, אבל זה שהיא פריטטטית וממשלת אחדות זה הרבה יותר מקשה במשאים ומתנים מה מגיע להצבעה ומה לא, מה מצביעים בעד ומה נגד. אני מניח שיהיו לא מעט משברים קואליציוניים בהמשך, שנצטרך לנסות לטפל בכולם ולפתור אותם, אבל העניין הזה בסופו של יום להערכתי יהיה הרבה פחות רדיקלי ממה שאנשים נוטים לחשוב, כי אני חושב שבכחול לבן, אחרי שנפטרו משונאי נתניהו פרופר שזה יאיר לפיד ובוגי יעלון, נותרו שם אנשים שהם הרבה יותר חיוביים, ממלכתיים שפועלים לטובת אזרחי ישראל".

כימיה טובה ביניכם לבינם?
"יש כימיה טובה שאני רואה בה באמת פוטנציאל לשיתוף פעולה בשביל אזרחי ישראל. ברור שתהום פעורה בינינו בהרבה מאוד נושאים אידיאולוגים, כל אחד מנקודת המבט שלו, אבל ברמה בוא נגיד היום יומית לעבודה מולם למען אזרחי ישראל בדברים שחשובים היום לאזרחי ישראל בטח באספקטים הבריאותיים כלכליים וביטחוני חברתי, אני חושב שנוכל למצוא מכנה משותף".

הציבור קורה לזה ממשלת המנותקים.
"אני לא חושב שהציבור קורא לזה, אני חושב שבעיקר התקשורת".

אנחנו מייצגים, אנחנו הפרצוף שלהם.
"לא תמיד, תתפלאי, בדרך כלל אתם לא מצליחים להיות הפרצוף שלהם כי הם תומכים בנו למרות שאתם אומרים להם לא לתמוך".

את הדברים של ליצמן שמעת הלילה?
"כן, אם תרצה אגיב גם עליהם אבל קודם כל אני רוצה לומר על עניין הקמת הממשלה, שהיא באמת גדולה, חסרת תקדים, אני שומע את הביקורת, אני ער לביקורת, ואני חושב שזו ביקורת שמגיעה בצדק. אבל האלטרנטיבה הייתה אחת מערכת בחירות רביעית שהייתה הרסנית וממש פוגענית בכל מה שקשור למצב במדינת ישראל".

גם אחרי חלוקת התיקים והמסע שהליכוד וכחול לבן עברו, הציבור עדיין חושב שהיה עדיף אחדות?
"חד משמעית זה מה שהוא חושב, חד משמעתית".

מכיר את הציבור?
"מכיר אותו קצת יותר טוב מכם, אני אומר לכם חד משמעתי שזה מה שהוא היה רוצה בעת הזאת, המשבר, ולאור האירועים שכן תקום ממשלה ויהיה מי שיעבוד בשבילו מבוקר עד ערב".

הסבר לדברים של ליצמן?
"האמירה של ליצמן לא ראויה ולא נכונה, לבוא ולומר שראש הממשלה פעל מפחד מבר סימן טוב, נו באמת. לא היה ולא נברא, ראש הממשלה פעל בצורה הכי נכונה וחכמה".

נתניהו היה בבהלת יתר בגלל סימן טוב?
"אני חושב שלא היינו בבהלת יתר במגזר החרדי כי חלק מהנהגת המגזר החרדי שחשבה שלא צריך להיכנס לבהלת יתר אז ראינו את התוצאות שם. אני חושב שלא צריך להרחיב יותר מזה כדי להבין שבהלת היתר היא זו שמצילה היום את מדינת ישראל מקורונה".

זה היה הקו שהוביל בר סימן טוב.
"וזה היה הקו שראש הממשלה אימץ ואני חושב שטוב עשה ראש הממשלה".

מי ששומע את ליצמן יכול להבין אולי שנתניהו נציל את הפאניקה והמספרים המטורפים לצרכים פוליטיים כדי שגנץ יכנס.
"זה אתה אומר כשיש לו כל הזמן בסקרים 64 מנדטים, אתה זוכר את זה? אז אם אתה אומר לי שהאינטרס שלו היה למנוע מערכת בחירות רביעית למרות שבסקרים היו לו 64 מנדטים".

למה לא הלכתם לבחירות?
"מתוך אחריות לאזרחי ישראל, מתוך הבנה שיש פה משבר גם בריאותי וגם כלכלי חסר תקדים, יכול להיות שהיום המשבר הכלכלי גדול יותר מהבריאותי והשיקול היה חד משמעית לטובת אזרחי ישראל".

לא היה פה ניצול לצרכים פוליטיים? הכול היה מקצועי והתוצאות לפנינו?
"מה שהיה פה זה היה באמת, בעיני, מצג מושלם של קבלת החלטות מושלמות בכמעט 90% מההחלטות שהתקבלו. אני חושב שהיום מדינת ישראל נמצאת בשלב שהיא אוטוטו נשארת ללא חולים, לדעתי בעוד שבועיים פחות מאלף חולים בעזרת השם, במצב שאנחנו יכולים סוף סוף להתחיל לפעול לפתרון כלכלי לאור המשבר ולחזור לשגרה מלאה. כל זה נובע אך ורק מהצעדים שראש הממשלה נתניהו נקט".

כמה זמן הממשלה תחזיק?
"אני חושב שהממשלה הזאת בסופו של יום תחזיק לפחות שלוש שנים, אני לא יודע לומר מה יהיה בהמשך".

למה שלוש?
"כי זה ההסכם כרגע".

לא תהיה הרחבה?
"יכול להיות שתהיה".

חילופים?
"יהיו חילופים וראש הממשלה יפנה את תפקידו כפי שהתחייבנו בהסכם, זו התחושה שלי. ימים יגידו".

פספסתם את העקיצה של ח״כ יואל רזבוזוב למיקי זוהר? לחצו כאן