כפי שפורסם ב"מעריב", משפחתו של סלומון טקה ז"ל הגישה היום (שני) לבית המשפט תביעת מיליונים כנגד המשטרה והשוטר המעורב בתקרית בה מצא טקה את מותו.

המשפחה טוענת בין היתר כי המשטרה למעשה ביזתה את הקורבן יחד עם הנתבע השני המעורב באירוע ירי, וזאת למרות שאב המשפחה הביע אמון במערכת וחיכה לתוצאות אובייקטיביות שיתקבלו מבדיקת התקרית. בנוסף נטען, כי גם ההתנהלות בזירה ובה אי הגשת עזרה למנוח מהווה אף היא גורם שהשפיע על התוצאות הטרגיות.

עו"ד אביתר קציר שמייצג את משפחת טקה ביחד עם עו"ד גיורא אבן צור מסר: "התביעה הנה צעד ראשון שעושה המשפחה במסע לפיזור הערפל שנוצר סביב הפרשה הטרגית שעובדותיה ברורות מאוד, אך היה מי שדאג לטשטשן. משפחת טקה מבינה ששום פיצוי לא יכול להוות מזור לאובדן הבלתי נתפס של צעיר בן 18. תקוותה שיהיה בהליך המשפטי גם כדי ליצור מסר ברור מפני התנהלות בלתי מרוסנת ובלתי מידתית של נציגי החוק ושיקירה יהיה הקורבן האחרון של התנהלות מעין זו".

משפחתו של סלומון טקה ליד קברו (צילום: פלאש 90)
משפחתו של סלומון טקה ליד קברו (צילום: פלאש 90)

כזכור, טקה, בן העדה האתיופית בן ה-18, שהה עם חבריו בחורשה הסמוכה למועדון נוער של עמותת "נירים" בקרית חיים בחודש יוני בשנה שעברה. קצין המשטרה שהגיע למקום בבגדים אזרחיים, טען כי ירה לאחר שבמקום התפתח עימות, והוסיף כי הוא ניסה להפריד בין הצדדים ובעת שהזדהה כשוטר החלו המעורבים ליידות לעברו אבנים. עדי ראייה, לעומת זאת, טוענים כי הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, שברחו לאחר שנשאלו על ידיו אם היו מעורבים בשוד.

במהלך חקירת מח"ש, נערה בדיקה בליסטית, שאימתה, כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב", את גרסת קצין המשטרה, לפיה הוא ירה לעבר הרצפה והקליע ניתז ממנה לגופו של טקה והרגו. התוצאה איששה את טענת השוטר. חלק גדול מחוקרי המח"ש סברו שהשוטר ניסה לעזוב את המקום ואז נזרקו לעברו אבנים ולכן הוא טען כי חש בסכנת חיים.

ממשטרת ישראל נמסר: "כתב התביעה אינו מוכר למשטרה ולכשיתקבל אנו נשיב לו ככל שנדרש באמצעות הפרקליטות בבית המשפט כמקובל. אנו מצרים על המשך טענות והכפשות שונות כלפי המשטרה והשוטר המעורב, שעה שההליך המשפטי בעניין מתנהל וטרם הוכרע".