בעיריות וברשויות מקומיות ברחבי הארץ החליטו היום (שני) לעצור את הלימודים בכיתות ד'-י"ב בעקבות גל החום הנוכחי, וההנחייה לחייב את התלמידים לעטות מסיכות בשיאו של השרב.

אגף החינוך בהרצליה דחה את פתיחת הלימודים עד להודעה חדשה בכל בתי הספר בעיר, בשל עומס החום והקושי לעמוד במגבלות שהציב משרד הבריאות. "בשל מגבלות מחמירות של משרד הבריאות- כיתות לימוד עם חלונות פתוחים, מזגנים פועלים ומסיכות על הפנים לא נוכל לקיים שגרת לימודים סבירה ואנושית", נכתב בהודעת העירייה. באופן דומה, גם בראשון לציון ובתיכון "אליאנס" בתל אביב הצטרפו למחאה, והתיכון התל אביבי לא יפתח את שעריו.

בתוך כך, בימים האחרונים התגלה כי שתי מורות בבית ספר "נבון" ברחובות, הן נשאיות של נגיף הקורונה. תלמידי שלוש כיתות, צוות המורים והעובדים נכנסו לבידוד ובית הספר נסגר עד לסיום הבידוד. ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, הגיש בתגובה פניה לראש המל"ל ושרי החינוך והבריאות, ודרש לערוך בדיקות סקר מדגמיות במערכת החינוך.

אבטחה בתיכון אליאנס ברמת אביב. למצולמים אין קשר לנאמר. (צילום: יקי צימרמן)
אבטחה בתיכון אליאנס ברמת אביב. למצולמים אין קשר לנאמר. (צילום: יקי צימרמן)

במקביל, בשכונת נווה עופר בתל אביב התגלו מספר מקרים של חולי קורונה מאומתים בני משפחה אחת. משרד הבריאות ערך חקירה אפידמיולוגית והעביר את ההנחיות הנדרשות לנוגעים בדבר.

"עיריית תל אביב-יפו הקימה צוות המתכלל את האירוע בהיבטי הבריאות, החינוך, הקהילה והרווחה וכן פנתה העירייה למשרד הבריאות בבקשה לתגבר את היקף הבדיקות בשכונה. בנוסף, לבקשת התושבים, העירייה ביצעה הבוקר חיטוי בכמה מוקדים בשכונה, ביניהם גם המרכז המסחרי וגינות ציבוריות. העירייה נמצאת בקשר עם נציג משרד הבריאות ותושבי השכונה מתבקשים לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות: לעטות מסכות, להימנע מצפיפות ומהתקהלות ולהקפיד על כללי ההיגיינה", נמסר בתגובה מעיריית תל אביב.