כ-50 תושבי ערערה הפגינו היום (שני) במחאה סמוך לבית החולים תל השומר, נגד מאבטחי המרכז הרפואי, בעקבות האירוע בו נורה למוות צעיר שדקר מאבטח בראשו, ואיים קודם לכן עם סכין על רופאה ועל אזרח.

מדובר בהפגנה של ועדת המעקב והרשימה המשותפת, בין משתתפיה ניתן למצוא גם את חברי הכנסת מהרשימה וכן יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה. המפגינים פתחו בקריאות: "רוצח רוצח", והציגו שלטים עליהם תמונות של כפות ידיים עם דם עליהן. כוחות משטרה ממרחב דן נמצאים במקום, מאפשרים את המחאה ומונעים את הסלמתה. 

כזכור, אירוע חמור התרחש בשבוע שעבר, כאשר מוסטפה דרויש יונס, תושב כפר ערה בן 26, נורה על ידי מאבטחי בית החולים שיבא תל השומר, לאחר שדקר אחד מהם בראשו בעת שאלו ניסו להשתלט עליו כשזינק מרכבו עם סכין.

ההפגנה מול תל השומר
ההפגנה מול תל השומר

ההפגנה מול תל השומר  (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)
ההפגנה מול תל השומר (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

זמן קצר לאחר מכן, נקבע מותו של הדוקר בבית החולים. סמוך לשעה 13:30, התקבל דיווח במד"א ובמשטרה על אירוע ירי בכניסה לבית החולים תל השומר, ובעקבות כך, כוחות משטרה גדולים ושב"כ שהגיעו למקום, העלו חשש בהתחלה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. אלא, שכבר בחקירה ראשונית הוברר כי מדובר באירוע מתגלגל שהרקע שלו הינו פלילי.

מהחקירה עלה כי לתקרית הקטלנית קדמו שני אירוע אחרים. בתחילה ביקש מרופאה בבית החולים קנאביס לטיפול רפואי, וכשהרופאה הסבירה לו שאינו זכאי לכך, שלף סכין. הרופאה לא דיווחה על האירוע אלא ביקשה ממנו לעזוב את המקום. בהמשך, תקף אזרח בבית החולים, שהעיר לו על כך שלא עטה מסיכה, מה שהוביל לעימות ולשליפת סכין לעברו על ידי יונס.