"סרטון מסית וחמור": סערה נוספת באוניברסיטה העברית סביב נוכחותם של סטודנטים לובשי מדים. תא חד”ש במוסד האקדמי פרסם היום (שני) והפיץ ברשתות החברתיות סרטון בו צולמו חיילים וחיילות במדים בשטחי האוניברסיטה לצד כיתובים כמו: “בספרייה ישבו לידנו ובמחסומים עצרו את הורינו; את הקפה שתו איתנו ואת הרובה כיוונו לפנים שלנו; מהמעונות זרקו אותי והחייל נהנה מחדרי; גג האוניברסיטה הפכה לעמדת צלפים כדי לירות על עיסאוויה ועל צעיריה האמיצים".

עוד מציג הסרטון תמונות מתולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ומעלה טענות לפיהן “האוניברסיטה העברית שותפה לנכבה של העם הפלסטיני”. חברי תא חד"ש טענו בסרטונם כי הם  “נאבקים נגד צבא הכיבוש והמדיניות שהוא מוביל במחסומים, בבתים, בשכונות וגם באוניברסיטה העברית או הצבאית. הנכבה נמשכת, נוכחת בכל יום. לא שכחנו ולא נשכח". 

בתגובה לסרטון, תא "אם תרצו" פנה היום לנשיא המוסד ולדיקן הסטודנטים. במכתב נכתב כי "בסרטון מהללים את פעולות אינתיפאדת האבנים הראשונה והשנייה כאילו היו מוצדקות וראויות כחלק מההתנגדות. בסוף הסרטון, מוצגות תמונות של סטודנטים באוניברסיטה שלנו, כאשר הם מוצגים כאויבים".

עוד נטען במכתב כי "מדובר בהסתה חמורה שעלולה להידרדר מהר מאוד. לא יתכן שתא סטודנטים רשמי באוניברסיטה, הנהנה משירותיה ומהיוקרה של המוסד, מאשים אותה בעזות מצח כאילו היא פושעת, כמשתפת פעולה עם האויב, שהוא לטענתה מדינת ישראל וחיילי צה"ל".  

מתוך סרטון חד''ש  (צילום: צילום מסך פייסבוק)
מתוך סרטון חד''ש (צילום: צילום מסך פייסבוק)

מתוך סרטון חד''ש  (צילום: צילום מסך פייסבוק)
מתוך סרטון חד''ש (צילום: צילום מסך פייסבוק)

צעירי הליכוד הגיבו גם הם לסרטון הנכבה ומסרו: "הזדעזענו לראות את ההרס וההסתה הנוטפים מהסרטון השקרי. הסרטון מסית לאלימות נגד סטודנטים במדים שצולמו בקמפוס ללא ידיעתם ומפר את ביטחונם האישי. תא חד"ש ממשיך לקבל גיבוי מהנהלת האוניברסיטה בטענה "לחופש ביטוי".  אנו קוראים לאוניברסיטה - השעו לאלתר את יוצרי הסרטון. זה לא חופש ביטוי, זו הסתה פרועה ואנטישמיות נגד חיילי צה"ל ויהודים. הסטודנטים הערבים שלא נוח להם עם חיילי צה"ל, מוזמנים לעבור לאוניברסיטת ביר-זית ברמאללה", כך לשון התגובה. 

מאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מאפשרת חופש ביטוי למגוון דעות והשקפות, ובלבד שאין מדובר בפעילות המהווה עבירה על החוק. בסרטון זה, שהופץ ברשתות החברתיות, הוצגו קביעות שקריות כלפי האוניברסיטה. אף סטודנט ערבי לא 'נזרק מהמעונות' כדי ש'חיילים ייהנו בחדריהם', ואיש מעולם לא 'הפך גג האוניברסיטה להיות עמדת צלפים כדי לירות על עיסאוויה וצעיריה', ועוד. ככל שמישהו סבור שיש בסרטון זה או בחלקיו ביטוי להסתה או לעבירה על חוקי המדינה, עליו לפנות לגורמים הרלוונטיים האמונים על אכיפת החוק.  הסרטון אינו מייצג את עמדת האוניברסיטה העברית והנהלתה, אלא אך ורק את עמדת תא חד"ש."