עיריית תל אביב הודיעה היום (שני) כי 11 מקטעי רחוב נוספים יהפכו למדרחובים, ויתווספו למקטעים רבים בהם נחלת בנימין, שינקין, שוק לוינסקי ונווה שאנן. בעירייה ציינו כי הרחובות שיוסבו למדרחובים, סגורים לתנועת כלי רכב, וזאת כחלק ממדיניות תעדוף הולכי הרגל ורוכבי האופניים ולעידוד הסחר המקומי.

הרחובות הצפויים להיסגר לכלי רכב הם רחובות מסחריים, אשר בחלקם אף יוצבו כיסאות וריהוט רחוב:

  • אשתורי הפרחי - הסבת הרחוב למדרחוב וחיבורו לכיכר בזל תשפר את המרחב הציבורי ותסייע לעסקי הרחוב.
  • נחלת בנימין - המקטע בין הרחובות קלישר לרוטשילד יהפוך למדרחוב, במטרה להרחיב את מרחב הולכי הרגל ורוכבי האופניים בסביבת אלנבי וכן להרחיב את שטח העסקים.
  • רחוב הארבעה - הפיכת המקטע בין הרחובות קרליבך לדה וינצ'י למדרחוב יכלול מרחב ציבורי משותף משולב עם אופניים.
  • רחוב פלורנטין-  המדרחוב יתפרס בין הרחובות בן עטר- ויטאל- קורדובירו-פרנקל. במקביל יורחב שטח פעילות עסקי הלילה.
  • רחוב העלייה השנייה - מדרחוב בסופי שבוע ברחוב זה בסמוך לטיילת ישמש הולכי רגל ורוכבי אופניים.
  • רחוב דניאל- בין הרחובות הכרמל והרברט סמואל- הפיכת המקטע למדרחוב אמורה לדברי העירייה לקל על חיבור מסוף הכרמלית לים.
  • אלוף בצלות-  יצירת מדרחוב בין הרחובות נחלת בנימין לרחוב השוק ישפר ויגדיל את המרחב הציבורי בפלורנטין.
  • רחוב נג'ארה- סגירת הרחוב לתנועה יאפשר הגדלה של שטח פעילות העסקים בכרם התימנים. 
    המהלך מקדים את הסגירה הצפויה לקטע במסגרת עבודות הקו הסגול של הרכבת הקלה הצפויות להתחיל בעוד כמה חודשים.
  • סמטת בית הבד-  הסבת הסמטה למדרחוב בשעות הערב והלילה תאפשר את הגדלת שטח הפעילות של עסקי הלילה בעורף בית רומנו ואת שיפור המרחב הציבורי.
  • רחוב יוסי בן יוסי יהיה מדרחוב בכל שעות היממה
  • רחוב סגולה-  יהווה מדרחוב ביפו. לאחר סיום עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה, ככל הנראה בעוד כשנה וחצי, גם שדרות ירושלים יהפכו למדרחוב לאורכו תעבור הרכבת הקלה, בדומה לרחוב יפו בירושלים. 

בעירייה ציינו עוד כי "במדרחוב שינקין יורחבו זמני פעילות המדרחוב בימי שישי בבוקר ובצהריים בין הרחובות רוטשילד עד אלנבי, לשימוש הולכי הרגל ורוכבי האופניים. עוד הוחלט על הרחבת  מדרחוב לוינסקי - בין רחוב השוק לרחוב הרצל, לכל שעות היממה.

מדרחוב לוינסקי  (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)
מדרחוב לוינסקי (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)

כאמור, במסגרת היוזמה, ייפתחו הרחובות לתנועת הולכי רגל ואופניים בלבד, תתאפשר נסיעה ברחובות החוצים, תתאפשר כניסת אופניים למתחם, יבוצעו שינויים במיקומי שטחי הפריקה והטעינה לבקשת בעלי העסקים, לא תתאפשר חניית רכבים מול בתי העסק וכאמור מסעדות ודוכני אוכל יוכלו להציב שולחנות וכיסאות בהתאם להנחיות העירייה.

מדרחוב לוינסקי  (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)
מדרחוב לוינסקי (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)

בימים האחרונים החלה העירייה בפעולות יידוע והסברה בקרב התושבים ובעלי העסקים במקטעים אלה, טרם תחילת הפעלתם כמדרחוב. "יצירת המדרחובים בעיר היא כחלק מתפיסת עולם כוללת ששמה במרכז את הולכי הרגל, רוכבי הכלים האישיים ומשתמשי התחבורה הציבורית", ציין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, "כחלק מתפיסה זו, אנו סוללים השנה עשרות קילומטרים חדשים של שבילי אופניים; חנכנו את גשר יהודית; מפתחים את קווי הרכבת הקלה; מרחיבים את רשת נתיבי התחבורה הציבורית; מרחיבים, מוסיפים צל ומשפצים עשרות קילומטרים של מדרכות; בשנה האחרונה הפכנו את רחוב לוינסקי למדרחוב וסגרנו לתנועה את רחוב שינקין בימי ששי, והקהל מצביע ברגליים – תרתי משמע".