שר הבריאות הנכנס יואל (יולי) אדלשטיין החליט על היתר הסרת מסיכות בכיתות ובמרחב הציבורי, כל עוד לא נוצרת התקהלות, עד לסוף השבוע, בשל גל החום.

אדלשטיין מסר כי "יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה. אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו. נוכח המלצות הדרג המקצועי, החלטתי להתיר את הסרת המסיכות כאשר אין התקהלות".

ההחלטה הזו מגיעה בעקבות מחאת התלמידים, בעקבות סירוב משרד החינוך להפסיק את החובה לעטיית המסיכות, ולאחר הקריאה של האיגוד לרפואת ילדים לפטור את הילדים מחובת החבישה עד לתום גל החום.

כזכור, עד ההחלטה של אדלשטיין, הוראות משרד החינוך חייבו את תלמידי כיתות ד' ומעלה לעטות מסיכות גם בזמן השיעורים, ובהפסקות חלה חובת החבישה מכיתה ב' ומעלה. באיגוד אמרו כי "יעילות המסיכות במניעת הדבקה בקרב הילדים עצמם לא ברורה ואין על כך עדויות בספרות המדעית". 

עוד הסבירו כי "בשל גל החום הנוכחי הפוקד את המדינה - חבישת מסיכות על ידי הילדים במשך שעות ארוכות אינה מעשית, וגובלת בקושי משמעותי ביותר - והמסיכות שיירטבו מזיעה יהיו בלתי יעילות".

מעבר להשפעה של ההחלטה לגבי מוסדות החינוך, הדבר עשוי להשפיע גם על ההתנהלות במרחב הציבורי, כאשר הדרישה לעטות מסיכות הובילה גם לאילמות קשה. שלומי זליקוביץ, מאבטח בסניף דואר בגבעת הצרפתית בירושלים הוכה בפניו לאחר שביקש מאזרח שביקש להיכנס לסניף לעטות מסיכה. זליקוביץ, שנפגע בעינו ובשפה העליונה, פנה לבית חולים לצורך טיפול רפואי. 

מדואר ישראל נמסר בתגובה לאירוע: ״אנו מוחים על ניסיונות אלימות בעובדי ציבור שעושים עבודתם נאמנה ושומרים על רציפות בשירות גם בתקופה הנוכחית. לצערנו, מאבטח הותקף על ידי לקוח שסירב לחבוש מסיכה בכניסה לסניף. צר לנו שבתקופה זו ישנם עדיין לקוחות מעטים שאינם מקפידים על נוהלי משרדי הבריאות ופוגעים בבריאותם של לקוחות אחרים".