נגיף הקורונה חיסל את אחד הטרנדים הלוהטים בתחום המלונאות - מלונות הקפסולה. יזמים שהתכוונו לפעול בתחום, בהם עו"ד דביר אינדיג, שהתכוון להשקיע 1.5 מיליון שקל במלון כזה ברחוב יפו בירושלים, החליט להשעות את פעילותו.

יזמים נוספים של מלונות כאלה, כמו בעכו, בים המלח ובתל אביב, החליטו להמתין לפי שעה. מיזמים אלה היו פופולריים מאוד אחרי האירוויזיון שנערך בתל אביב בדיוק לפני שנה. מאידך, דווקא לדירות אירוח גדולות יש ביקוש המהווה מעין תחליף ל־AirBNB.

מלונות קפסולה הם בתי מלון המאופיינים בחדרים קטנים במיוחד ובמחיר זול. מדובר בטרנד שהחל ביפן והתפשט במהירות במדינות רבות בעולם, כולל בישראל, עד שנעצר כאמור בשל משבר הקורונה.

מלון הקפסולה CapsuleInn בירושלים. צילום: יח
מלון הקפסולה CapsuleInn בירושלים. צילום: יח

אינדיג, מהיזמים הבולטים בתחום והבעלים של מתחם הכספות בריקסטון, סיפר אתמול ל"מעריב" כי "הקורונה הסיטה את תשומת הלב למיזמים אחרים. במתחמי הכספות יש עלייה ניכרת בהיקף הפעילות. בתל אביב המתחם כמעט התמלא עם 2,500 מינויים על ידי לקוחות שנהנו בעבר משירות דומה בבנקים. בעקבות כך אנחנו פותחים חדר כספות חדש בירושלים וכבר יש עלייה של 50% בהיקף פניות הלקוחות".

לדבריו, מכת ביטולי ההמחאות בעידוד בנק ישראל גרמה לשימוש מוגבר יותר במזומנים, למרות חוק הגבלת השימוש במזומן ל־11 אלף שקל. אינדיג: "החזרת ההמחאות גרמה לחברות לניכיון צ'קים להיכנס לקשיים, ואחדות מהן נסגרו. אני רואה יותר ויותר קשיים מצד חברות המימון החוץ־בנקאיות שפועלות בתחום. עלות שימוש בכספת היא 1,650 שקל לשנה, לפני מע"מ. חוסר הוודאות והחשש מעלייה בפשיעה מעודדים אנשים להפקיד אצלנו מזומנים, תכשיטים, יצירות אומנות קטנות ואפילו צ'קים דחויים. את הכספות שוכרים בדרך כלל גברים".