הכינו את בגדי הים: 136 חופי רחצה ברחבי הארץ ייפתחו מחר בכפוף להנחיות התו הסגול שגיבש משרד הפנים. עשרות מיליוני שקלים יוקצו לרשויות החוף לתפעול החופים. יממה לפני פתיחת עונת הרחצה, מעריב עושה לכם סדר בהנחיות של משרד הבריאות למתרחצים ולמצילים.

בנוסף לכך, שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין פרסם את מתווה משרד הבריאות לפתיחה מחודשת של בריכות השחיה, לרבות אלו המופעלות במלונות. לפי המתווה, תאריך הפתיחה המיועד הינו 27.05, וההגבלות למתרחצים ולמפעילי המתקנים יהיו שמירה על 6 מ״ר לכל רוחץ בשטח המים, ו-10 מ״ר לאורח בשטח מחוץ לבריכה. יש לציין כי המתווה מותנה באישור ממשלה לתיקון תקש״ח הגבלת פעילות.

ההנחיות למתרחצים:

א. על המתרחצים להקפיד על שמירת מרחק שני מטרים בין כל מקבץ נופשים. לעניין זה, מקבץ נופשים הינו בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים אחד או קבוצה של עד שישה אנשים, לפי הגדול מביניהם. 

ב. על המתרחצים להקפיד על שמירת כל הנחיות משרד הבריאות לגבי שהיה במרחב פתוח, כפי שנקבעו בהוראות הדין, לרבות שמירת כללי ההיגיינה וחבישת מסכה.

ג. על הרשות המקומית לפעול, ככל הניתן, לפעול לסימון נקודות סימון/מתחמים בתוך חוף הים, על מנת להביא להפרדה כאמור ולפקח עליה. 

היערכות לפתיחה מחודשת של חופי הים בתל אביב בצל מגבלות הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
היערכות לפתיחה מחודשת של חופי הים בתל אביב בצל מגבלות הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

ההנחיות למצילים:

א. כל תחנת הצלה תאויש ע"י שלושה מצילים כמתחייב בצו הסדרת מקומות רחצה. 

ב. בעת פעולות ההצלה אין חובה במיגון מיוחד.

ג. מגישי עזרה ראשונה נדרשים למיגון כפי ההנחיות לשירותי רפואה.

ד. המצילים  יפעלו ויתמקדו אך ורק בעבודתם המקצועית כמתחייב על פי צו הסדרת מקומות רחצה ולא תוטל עליהם כל משימת אכיפה נוספת. 

ה. עובדי ניקיון ופקחים נדרשים לחבוש מסכות. 

ו. על הרשות לוודא השמעה בכל שעה עגולה במערכת הכריזה של תחנת ההצלה, את נוסח ההודעה הבאה: "נופש נכבד. בהתאם להנחיות משרד הבריאות הנך מתבקש לחבוש מסכה בכל זמן שהותך בחוף וכן לשמור מרחק של שני מטרים בין מקבץ נופשים למשנהו. בילוי נעים". 

שימוש במתקנים ובמבנים: 

א. שירותים יש לנקות ולחטא בכל שעה. 

ב. אין לאפשר שימוש במלתחות ומקלחות במבנים סגורים. 

ג. ניתן לעשות שימוש במקלחות פתוחות ועל הרשות המקומית להעמיד את השירות האמור לרשות הציבור. 

ד. ניתן להשתמש במתקני כושר הקיימים בתחום החוף ובכפוף להנחיות החלות לגבי שימוש במתקני כושר בשטח ציבורי

ה. כסאות, שולחנות ומיטות שיזוף, ניתן להציב בתוך כל מקבץ נופשים תוך שמירת מרחק שני מטרים בין מקבץ נופשים אחד למשנהו.

נופשים בכנרת בימי הקורונה (צילום:  יחידת פיקוח ואכיפה רשות הכנרת)
נופשים בכנרת בימי הקורונה (צילום: יחידת פיקוח ואכיפה רשות הכנרת)

"אזרחי ישראל כבר משוועים להגיע לחופי הכנרת"
בתוך כך, ב-15 חופי איד ערים כנרת הושלמה ההיערכות לקראת החופים בהתאם ל"תו הסגול". בין נהלי ה"תו הסגול" לחופי הנרת יהיו צמצום מספר כלי הרכב החונים בחניונים, כאשר לכל חוף הוגדרה קיבולת חנייה. בנוסף, תהיה הקפדה על שיבה בקבוצות בצורה מרוות ובמחקים שלבוצה מקבוצה.

במקביל, תהיה הקפדה על ריווח בין אוהלים ושמירת מרחקים של חמישה-שבעה מטרים בין אוהל לאוהל. גם פעולות הניקיון תוגברו ועד לאחר חג השבועות תפעלנה כלל עמדו ההצלה של האיגוד עד השעה 19.0. בהמשך היה ארכת שעות הפעילות של המצילים בחם, בסופי שבוע ובהתאם לצורך.

בשבועות האחרונים בוצעו עבודות תשתית בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל להתאמת התשתיות, בעקבות עליית מפלס הכנרת. העבודות כללו טיפול וסילוק של צמחייה, גיזום וטיפול בטיחותי בעצים במים, והזזת סוכות הצלה והרחקתן מקו המים.

"אזרחי ישראל כבר משוועים להגיע לחופי הכנרת, נערכנו על פי 'התו הסגול' בהתאם להנחיות משרדי הפנים והבריאות ואנו מקווים שהציבור יהיה קשוב להנחיות שהוא כבר מכיר מתחומים אחרים בחיינו תקופה האחרונה".

גם במועצה האזורית תמר הושלמה ההיערכות לקראת פתיחת ארבעה מהחופים בים המלח – עין בקוק דרום, עין בוקק מרכז אשת לוט, חמי זוהר והחוף הנפרד. בעיריית תל אביב כבר הושלמה בשבוע שעבר ההיערכות לקראת הפתיחה והוצבו כפיילוט כיסאות ושמשיות בחוף פרישמן תוך שמירת ריחוק.