בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, ובאישור שר הבריאות יולי אדלשטיין, הוחלט היום (שלישי) כי החל ממחר התחבורה הציבורית תפעל בשעות השיא ללא מגבלת נוסעים. השרה מירי רגב הסבירה: "אנו מאפשרים את החזרת הפעילות החינוכית לשגרה ומביאים הקלה משמעותית לציבור ההורים והתלמידים".

על פי הסיכום, התחבורה הציבורית תפעל בשעות הבוקר החל מהשעה 7:00 ועד 8:30 ומהשעה 13:00 עד 15:00, זאת כדי לאפשר הגעה וחזרה סדירה של התלמידים אל בתי הספר ואליהם חזרה. "החלטה זו מסייעת לרשויות המקומיות להשיב את פעילות מערכת החינוך לשגרה בצל הקורונה. אני מודה לשר הבריאות יולי אדלשטיין שהבין את החשיבות הגדולה של חזרת תלמידי בתי הספר לפעילות".

מירי רגב (צילום: ששון תירם)
מירי רגב (צילום: ששון תירם)

עוד סוכם בין שרת התחבורה לשר הבריאות, כי בהמשך השבוע ייערך דיון מקצועי על מנת לבחון הרחבת היקפי הפעילות של התחבורה הציבורית, כדי לתת מענה לחזרת המשק לשגרה.

בעקבות הנחיית השרה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פועלת לממש את ההחלטה מול כלל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל. 

מארגון חברות ההסעה בישראל נמסר: "שרת התחבורה הנכנסת, בדומה לקודמה שכחה בהצהרתה את חברות ההיסעים המסיעות מדי יום 1.2 מליון ישראלים ונמצאות תחת קריסה מוחלטת בשל ההשבתה המתמשכת. עבורנו החזרה לעבודה באופן מלא לא נראית באופק וככל שחולפים הימים, אין אף גורם שדן איתנו על מתווה סיוע שיציל למעלה מ-20 אלף נהגים. משרד התחבורה, האוצר והחינוך חייבים להבין- אנו אלו שמסיעים מדי יום את תלמידי ישראל, אנשים עם מוגבלות, כוחות ביטחון, עובדי תעשייה ועוד- קריסה שלנו היא קריסת המשק הישראלי כולו, ואנו קוראים לפעול בדחיפות להצלת הענף".