פרקליטות המדינה פרסמה הערב (שלישי) הודעת תגובה לדבריהם של עורכי הדין מצוות ההגנה של רה"מ בנימין נתניהו: "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד".

עוד הוסיפו: "צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין".

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד ומיכה פטמן, הגישו היום לבית המשפט העליון בקשה לאשר לנתניהו להיעדר מפתיחת הדיון בעניינו שעתידה להתקיים ביום ראשון הקרוב.

מוקדם יותר תקפו את פרקליטות המדינה, שהתנגדה לבקשתם לאפשר לנתניהו לא להגיע להקראת כתב האישום נגדו ביום ראשון. "תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל. מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של רה"מ באולם בית המשפט", מסרו.

עוד אמרו: "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'".  

כזכור, פרקליטות המדינה הודיעה כי היא מתנגדת לבקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא להתייצב לדיון הראשון במשפטו, שאמור להיערך ביום ראשון הקרוב. זאת, לאחר שנדחה בכחודשיים ושבוע.

בהודעת הפרקליטות נכתב ציטוט של דברי השופט בדימוס אהרן ברק: "נוכחות נאשם במשפטו אינה אך ביטוי לאוטונומיה של הרצון הפרטי שלו. נוכחות נאשם במשפטו היא ערך ציבורי. ביסוד ערך זה מונח הצורך לקיים את 'הצדק בהדרו' ואת 'מראית פני הצדק' גם יחד".

עוד נכתב: "הדברים בדבר מראית פני הצדק מתעצמים ביתר שאת בשעה שעסקינן בדיון הקראה שהינו הדיון הפותח את משפטו של הנאשם. דיון הקראה אינו דיון טכני. הוא מהווה פתיחה של המשפט ויש לכך משמעויות משפטיות הקבועות בדין". בסוף ההודעה נכתב: "אין בטעמים שהוצגו בבקשה כדי להצדיק את התוצאה החריגה של היעדרות נאשם מפתיחת משפטו".

כזכור, נתניהו ביקש שלא להתייצב לדיון עקב העלות הגבוהה, לדבריו, שהדבר יגרום בשל סידורי האבטחה הנדרשים. ב-14 במרץ החליט בית המשפט על דחיית הדיון הראשון במשפט ליום ראשון הקרוב יומיים בלבד לפני שהיה אמור להתקיים. 

פספסתם את הפרשנות של גיא פלג בנושא? לחצו כאן

ומה אולמרט חושב על בקשת נתניהו? לחצו כאן