עשרות חברות תעופה החליטו להפעיל בהדרגה החל מהחודש הבא טיסות לנמל התעופה בן גוריון. חברת גדולות כבר שילבו את נתב"ג בלוח הטיסות לאחר הפסקה של כחודשיים, אבל עיתוי השיבה לפעילות מלאה, תלויה בביטול הנחיית משרד הבריאות המחייבת כל מי שנכנס לישראל לשהות במשך 14 יום בבידוד. לוח הטיסות גם יהיה תלוי בקצב התחלואה בקורונה במדינות שונות בעולם. 

בין החברות שהודיעו על חידוש הטיסות בולטות שתיים מהגדולות בצפון אמריקה – אייר קנדה ודלתא אייר. כיום חברת יונייטד מפעילה קו טיסות סדיר, כמו בכל מהלך החודשיים האחרונים בין ניו יורק לנתב"ג.

אילו בדיקות נעבור ומדוע לא נוכל עדיין לטוס לאירופה?

דלתא הודיעה שהיא מתכוונת לחדש את השירות מניו יורק לנתב"ג ב-3 ביוני. החברה תפעיל על פי התכנית ארבע טיסות שבועיות בקו. חברת הלואו-קוסט WIZE AIR הודיעה ל מבצע של מתן הנחה בשיעור של 16% על הזמנות טיסות לתקופת נסיעה בלתי מוגבלת.

בינתיים, בנמל התעופה בן גוריון נמשך הפיילוט המיוחד של יציאת וכניסת נוסעים. בכניסה לטרמינל 3 עמד אתמול מאבטח ורק נוסעים שהציגו כרטיס טיסה הורשו להיכנס לתוכו, לאחר שעברו בדיקת חום. הכניסה למלווים לא הותרה.

בנוסף, גם גובשו הנחיות על תהליך הצ'ק אין והעלייה למטוס, שאמורות למנוע עד כמה שניתן מגע עם אנשים נוספים ולשמור על ריחוק. על הנוסעים להגיע כארבע שעות לפני הטיסה. הפיילוט המיוחד שגיבשה רשות שדות התעופה כחלק מההיערכות לשיבה הדרגתית לפעילות מלאה על רקע הקורונה, גם כולל כללי היגיינה וחיטוי.

במקביל, ברשות שדות התעופה מתכוונים לאפשר פתיחה הדרגתית של חנויות הדיוטי-פרי. החנויות יעברו לעבודה עם אפליקציות בהזמנה מראש ובהנחית 'התו הסגול' הישים לחנויות.