אם היה צריך לתת שם לפרק של אתמול, הייתי קוראת לו "כשאלינה פערה פה ושכחה לסגור אותו". זה קרה כשהיא נורא הופתעה שזהר שטראוס הודח במקום בני ברוכים, ונשארה פעורת פה עד עצם היום הזה. כמו אותו ילד שקיבל תפקיד בהצגת בית ספר שבמסגרתו הוא צריך להיראות מופתע, ופער את פיו כי זה הסימן שאתה מופתע, ונשאר תקוע באותה מימיקה עד שהבמאי יורה לו אחרת.  

הבטתי מהצד ותהיתי עם עצמי האם מדובר בסצנה מפתיעה בהישרדות או בסצנה נועזת מסרטי פורנו. אתם יכולים לצחוק, אבל הפה של אלינה שנשאר פעור מאתמול בערב, בעצם סימל מבחינתה נקודת מפנה במשחק, כי היא לא רק איבדה בן ברית, אלא גם בת ברית, כמו אלה איילון שרק בבוקר נשבעה לה אמונים ודיברה על העצמה נשית, אך לא נתנה בה מספיק אמון בשביל לגלות לה על המהלך להדיח את שטראוס. מהלך שיצר שני מחנות בתוך שבט אנטינג. אלינה ודוד דביר מול כל העולם, כלומר בוזגלו יוזם המהלך, וכל השאר שהפכו בן לילה לצאן מרעיתו, בראשם "הכבשה שושנה" אלה איילון.

אם לומר את האמת, למרות שברוכים שלא הצחיק אותי בשיט מהרגע שרגלו דרכה על חולות הזהב, ואתמול הוא בכלל איבד את זה כשלא הפסיק לצחוק כמו שוטה הכפר ואף אחד לא הבין על מה ולמה, תכונה ממש לא אופיינית לסטנדפיסט שאמור להצחיק את כולם חוץ מאשר את עצמו, העדפתי לראות את איילון מודחת לפניו. משהו בדוגמנית הבינלאומית הזאת (שמרוב שהיא בינלאומית, אף אחד לא שמע עליה) פשוט לא עובר לי חלק בגרון. היא שחצנית לא קטנה שלא מפסיקה לחלק לעצמה מחמאות בעיקר על המראה שלה, גם כשהיא מנסה לעורר רחמים ולספר על ילדות נטולת חברות, ושוב, עם רמיזה מאוד ברורה לגבי הנראות שלה, כי עובדה שהחברות קנאו בה ופחדו שהיא תגנוב להן את החברים שלהן.

זהר שטראוס (צילום: צילום מסך רשת 13)
זהר שטראוס (צילום: צילום מסך רשת 13)

אתמול נסתם הגולל סופית על איזשהו סיכוי שאולי אוכל בכל זאת להתחבר לדמות שלה, כאשר בקול מתיילד התרפסה בפני בוזגלו וכמעט ירדה על ברכיה על מנת לחלוב ממנו הבטחה שהוא יהיה איתה לאורך כל הדרך. כמה אירוני שהיא רואה בבוזגלו את העוצמה הגברית בהתגלמותה שעליה היא חייבת להישען, ורגע אחרי זה כורתת ברית דמים עם אלינה כשהיא קובעת שאף גבר לא יכול עליהן. הסופרגי'סטיות של כל הזמנים היו באותו רגע מעניקות לה תעודת עניות ומסלקות אותה משורותיהן. וכמובן, איך אפשר לא לחתום את כל העסקה המוצלחת שהיא עשתה עם בוזגלו במשפט האלמותי: "מבחינתי אני לא רק בלונדינית, אני ממש לא בלונדינית". נו שוין. אז עכשיו את גם בזה לבנות מינך הבלונדיניות?

אז תגידו שהיא צעירה וילדה ועדיין עולם המושגים שלה קצת מבולבל ולא התגבש, אבל קחו למשל את עדי ביטי שהיא גם ילדה, אך כל כך שונה, בוגרת ואינטליגנטית. למרות שהיא אכזבה לגמרי כאשר הצטרפה לבוזגלוס והדיחה את שטראוס. אותו שטראוס שרק שלשום כל כך חיזק ועודד אותה ועשה לה יחצ"נות כמו שאף משרד בארץ מפורסם ככל שיהיה, לא היה עושה לה. יחצ"נות מהסוג שהכניס לה כמויות כאלה של אדרנלין, שהיא, הקטנה והחלשלושה, הפכה תוך שנייה לגיבורת על שהצליחה להדליק אש, כאשר חזקים ומקועקעים ממנה נכשלו. אז עכשיו את מדיחה חבר שכל כך פרגן לך ואת אפילו לא מרגישה טיפל'ה באסה על הבחירה האומללה?

לעומת הילדות האלה כפויות הטובה וחסרות הניסיון, בולטת דמות ערכית, בוגרת, מנוסה ומעניינת. דוד דביר עם "כל האמת לפרצוף" כשהביע את דעתו הכנה על כל אחד מחברי השבט ודי קלע. אין ספק שהולך להיות חרבו דרבו בינו ובין בוזגלו כי שניהם באים מעולמות שונים, אך כדאי לדביר להיזהר, כי הבוזגלו הזה בעל אינטואיציות חדות וערניות של חתול רחוב. לעומתו, שטראוס הוא אולי "עמוק" כפי שהגדיר אותו דביר, אך כל כך שקוע בעומקיותו, שהוא לא רואה מה קורה סביבו ולכן נפל בפח בקלות מזהירה. גם מרוב שהוא "עמוק", עדיין לא הבנתי למה הוא רצה דווקא במשימת החסינות "לנוח" ולעמוד שם כמו טמבל עם הקוקוס ביד ולבהות לתוך השקיעה, במקום לעשות מעשה.

איך אמר יאיר לפיד בטקס השבעת הממשלה החדשה? שכביכול ה"ליכוד" ו"כחול לבן" מאוחדים עכשיו, אך בלבם הם ממשיכים לשנוא אחד את השני? גם ב"הישרדות", אוהבים אותך בבוקר, ובערב במועצת השבט שמים את השם שלך בפתק.