הם לא ישברו לכם את הלב כי החלטתם לפתוח אותם, לא ירסקו לכם את הכיס, כי אף אחד מהם לא יעלה יותר מ 50 ₪, לא יבקשו  תשומת לב כמו גור כלבים גזעי, לא יעלבו אם לא תזכרו מאיזה זן ענבים הם מיוצרים, ולא יסתכלו עליכם בזלזול אם תשתו אותם בכוס תה במרפסת אחר הצהרים בלי לסיים את הבקבוק. חמשת היינות הקלילים הללו, יעזור לכם לעבור את הקיץ המטורף שנפל עלינו בלי אזהרה, ישמחו את לבכם, יצננו את יומכם, ויותר מהכול, יעניקו לכם תמורה יוצאת מן הכלל עבור כל שקל שתשלמו עבורם.

1. טלאמונטי, טרביאנו ד'אברוצ'ו, איטליה
טרביאנו, סוס העבודה של הזנים הלבנים באיטליה, הידוע בשמו הצרפתי אוני בלאן, אחראי למרבית הקוניאק והארמניאק שאתם שותים. אך כאשר הוא מגיע מכרם מטופח ומיקב שמטפל בו באהבה, שההנאה מובטחת. מדובר ביין אלגנטי כמעט אצילי, דק עד כדי פריך, שילוב של פרי אפרסקי קייצי עם ירקרקות תפוחית ומעט דבשיות באף. רענן ושופע חיים. אותנטי ומלא נשמה. המחיר: 45 ₪ לחברי מועדון דרך היין.
 
2. ארג'נטו, פינו גריג'ו, ארגנטינה
יין קטן גדול. יבש אבל כולו אומר פרי טרי ופרחוניות ססגונית. מאופיין ברעננות של תה ירוק  ואפילו קמומיל. מתמסר  מהשניה הראשונה ויחזיר לכם המון אהבה אם תבחרו בו. המחיר: 45 ₪ ברשת שר המשקאות.

טעימת יינות לבנים ורוזה  (צילום: יאיר גת )
טעימת יינות לבנים ורוזה (צילום: יאיר גת )


3. ויניאס דל ורו, גווירצטרמינר, ספרד
כל המאפיינים הדומיננטיים של גווירצטרמינר בלי להיות מעיק ועמוס. יש המון חן ואופי ביין הקסום הזה. מגיע ממורדות הפירינאים בספרד, נהנה מהאוויר הקר שמגיע מההרים יחד עם חשיפה מעולה לשמש. מתיקות דבשית מעודנת שמשתלבת בתיבול פרחי ורדים ופרי בשל. משאיר את החך רענן וערני. המחיר: 50 ₪ ברשת יין בעיר.

4. ויניה אנסינה, אלווי, ספרד
ספרדי קטן ורב חן המגיע ממרכז ספרד, שילוב מענין בין מקבאו שתורם לו מבנה דק ואוורירי לבין מוסקט שמעניק לו ארומטיות מתקתקה ומושכת. פרי לימוני, עם מעט שקדי וגלעיני משמש. אפריטיף מושלם לשעות אחר הצהרים. פשוט. נעים ומקסים. המחיר: 39 ₪ באתר פנקו

5. פול מאס, ורמנטינו ,צרפת
סל פירות אביב ססגוני, שמכיל פסיפלורה, מלון, אשכוליות ותפוחים. יבש אבל יקסום לאוהבי המתיקות בזכות הפרי השופע והמתפרץ. המחיר:45 ₪ ב-מבחר המשקאות