לאחר שנציגת המדינה טענה בדיון בבית המשפט העליון כי עמית אלמוג, החשוד ברצח זוגתו מאיה ווישניאק, הכשיל את הבדיקה הפסיכיאטרית שאליה נשלח מטעם המשטרה, הודיעה הבוקר (רביעי) הפרקליטות כי היא מסכימה לכך שהחשוד ייבדק על ידי פסיכיאטר פרטי מטעמו.  

אתמול הותר לפרסום כי אלמוג בן ה-21 מרמת גן הוא החשוד ברצח ווישניאק מאורנית. על פי החשד, בין השניים פרץ ויכוח שהסלים, במהלכו הוא חנק אותה למוות. כששבה אימו הביתה, פנה אליה בנה ואמר לה "בואי תראי" והוביל אותה לחדרו. בעומדה לכניסת החדר חנק אלמוג את אמו מאחור, כשהוא מנסה, לטענת המשטרה, לגרום למותה.

האם התחננה על נפשה, כאשר בנה הוסיף לדקור אותה בידה, ובשלב מסוים הוא נרגע. את הרגע הזה ניצלה אמו כדי להתקשר למשטרה ולדווח על האירוע החמור. אלמוג שהבין שהמשטרה בדרך, לטענת צוות החקירה, דקר את אמו בשנית, אולם אז המשטרה הגיעה למקום וביצעה את מעצרו.

מאיה ווישניאק (צילום: פייסבוק)
מאיה ווישניאק (צילום: פייסבוק)

בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט העליון, טענה עורכת הדין מטעם הפרקליטות בבג"ץ, תמר פארוש, כי החשוד אלמוג שיבש את הבדיקה הפסיכיאטרית שלו, ובכך לא נתן להשלים ולמצות את הבדיקה הראשונית אפילו. בפני השופט עופר גרוסקופף הודיעה עורכת הדין פארוש: "אדוני רואה, משלא מוצתה הבדיקה, אינני יודעת מתי הוא ישנה את התנהגותו ויאפשר להשלים את הבדיקה ולהשלימה על ידי הפסיכיאטר המחוזי".

מוקדם יותר, התייחסו לראשונה בני משפחתה של ווישניאק לאסון שפקד אותם. האם הילה דיברה ראשונה ובדמעות ובקול חנוק סיפרה על הבת שאיבדה לשווא: "מאיה שלנו נפש חופשיה ותאבת חיים. היא לימדה את כולנו שאין דבר כזה בלתי אפשרי. היא הציבה יעדים, חשבה באופן מקורי, ילדה של אושר ושיחות עמוקות.  ידעתי לזהות כל נימת קול וכל הבעת פנים. ראיתי אותך עולה ופורחת ועכשיו מה יהיה?".