יו"ר ועדת המומחים שמייעצת למל"ל בנוגע למשבר הקורונה, פרופ' אלי וקסמן, התייחס היום (רביעי) לחשש מהתפרצות של גל שני, ואמר בראיון בכאן ב' כי "הווירוס עדיין כאן". לדבריו, "אין כלים קריטיים שאמורים לאפשר לנו לנהל את המגפה באופן בטוח, ולמנוע התפרצויות חדשות".

"אני רוצה לפתוח באמירה שאני חושב שהיא בעלת חשיבות ושיש לה השלכה על ההמשך", אמר וקסמן בפתח דבריו. "צעדי הריחוק החברתי שבהם נקטה הממשלה באמצע מרץ היו חיוניים. הטלה של סגר חלקי ומוחלש הייתה גובה מאיתנו מחיר בריאותי כבד כמו בצרפת ואיטליה, ומחירים חברתיים וכלכליים חמורים יותר ממה שחווינו". 

"העבודה שהצוות שלנו עשה לא התבססה על מודלים, כי הבנו שאי אפשר לסמוך על מודלים", הסביר פרופ' וקסמן. "המודלים האלה מאוד פשטניים ויש להם המון פרמטריים, שאנחנו לא יודעים. מתי מישהו מדבק, מתי יש לו סימפטומים. היתרון שלנו היה שנכנסו לאירוע הזה אחרי הרבה מדינות, ומניתוח מידע של מדינות אחרות היה אפשר להסיק מה מצבנו ומה התחזית להמשך. התחזיות היו מדויקות. המספר של 10,000 מתים בהחלט יכל להיות".

כשנשאל אם ישראל ערוכה לגל שני, אמר: "כל עוד הווירוס מסתובב יש סיכוי להתפרצויות. יהיו התפרצויות, ואנחנו חייבים להיערך לזה ולנצל את הזמן כדי לבנות הכלים הדרושים". בשלב זה, לדבריו, "אין כלים קריטיים שאמורים לאפשר לנו לנהל את המגפה באופן בטוח, ולמנוע התפרצויות חדשות". את דבריו חתם באומרו כי "הווירוס עדיין כאן, ישראל הגיעה למצב מצוין וצריך לשמר אותו".