רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) יישוב עמיחי, שבמועצה אזורית מטה בנימין, הודיע היום (רביעי) כי הוא תובע את הרב אריק אשרמן, מארגון 'תורת צדק', בגין פרסום לשון הרע בפוסטים שקריים, לטענתו, אותם הפיץ ברשתות החברתיות.

הרבש"צ פנה לאשרמן בבקשה להסיר את הפרסומים השקריים, אך הוא סרב למחקם. בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, מבקש הרבש"צ להורות לאשרמן להסיר את הפוסטים, ולשלם פיצויים על סך 50 אלף שקל. בנוסף, בכתב התביעה דורש הרבש"צ לפרסם התנצלות ראויה.

הפוסטים המדוברים פורסמו במהלך השבוע שעבר, לאחר שהתפתח אירוע בין מתנחלים לפלסטינים. לטענת היהודים, מספר ערבים פלשו עם טרקטורים לאדמות חקלאיות מעובדות וביצעו שם השחתה, כשפגעו ביבול חיטה לפני קצירה, ואף דרסו את אחד המתיישבים שניסה לחסום את הטרקטורים בגופו. מנגד, לטענת הפלסטינים, וכפי שפרסם הרב אריק אשרמן, הם היו רשאים להשחית את היבול, שכן מדובר בקרקע בבעלות ערבית פרטית.

לפי כתב התביעה, שעות ספורות לאחר האירוע פרסם אשרמן בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו תמונה של הרבש"צ, וטען כי הוביל מתנחלים לתקוף פלסטינים שעסקו כביכול בחקלאות. עוד נכתב בכתב התביעה כי "זהו פרסום שקרי לחלוטין, חסר בסיס וחסר קשר למציאות, שכן התובע לא הוביל אחרים לתקוף ולא נכח במקום בזמן החיכוך. התובע הגיע למקום מתוקף תפקידו כרבש"צ עמיחי, זאת רק לאחר שהגיעו למקום כוחות הביטחון ולאחר שהאלימות נסתיימה".