מאות הודעות מפתיעות הגיעו במהלך השבועות האחרונים לחשבונות הרשתות החברתיות של משרד החוץ הישראלי - מהרפובליקה האיסלאמית של איראן, מי שנחשבת לאויבת המרה ביותר של ישראל במזרח התיכון. "מאות אנשים מבקשים להגיע לישראל לצרכי סיוע בטיפול רפואי או להגירה לתקופה ממושכת", מספר יפתח קוריאל, ראש החטיבה הדיגיטלית במשרד החוץ.

ההודעות מגיעות ברובן לתיבת הדואר הנכנס של חשבון הטוויטר בפרסית שמפעיל משרד החוץ, וחלקן בהודעות דואר אלקטרוני. זהותם של רוב שולחי הבקשות אמנם נשמרה לא ידועה, אך כמה מהם הסכימו לשתף בציבור את דברי התמיכה, בעיקר אלו שעזבו את איראן למדינה אחרת.

אחת ההודעות הגיעה מגבר בן 31 שאמר כי נאלץ "לברוח מאיראן בגלל השלטון המושחת בה. הגשתי בקשת מקלט בטורקיה עבורי ועבור אשתי ובתי בת הארבע, אבל הבקשה נדחתה. אף אחד לא יכול לעזור וחיינו נמצאים בסכנה".

הודעה אחרת התקבלה מחייל בצבא האיראני, שסיפר כי הוא יהודי: "בגלל זהותי הפוליטית והדתית עזבתי את המדינה. בבקשה הכווינו אותי כיצד אוכל להגיש בקשת מקלט בישראל?".

שרונה אבגינסז, שעלתה לישראל מאיראן ב-1988, מתפעלת עמודי הרשתות החברתיות של מדינת ישראל לדוברי פרסית, מספרת כי אלו ששולחים הודעות רואים את ישראל כמדינה מודרנית, דמוקרטית וזו הסיבה לגל הביקוש. עוד הוסיפה כי "אני מנסה לענות ככל שניתן, אבל אין לי באמת את הסמכות לעזור להם. יש איראנים רבים הרואים את ישראל באור אחר מזה שמנסה לצייר המשטר ומעוניינים בעתיד אחר לשני העמים". 

למשרד החוץ יש פרופיל בחמש רשתות חברתיות שונות - טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם ויוטיוב, הפועלים בעברית, אנגלית, ספרדית, רוסית, ערבית ופרסית. חשבון הטוויטר דובר הפרסית מכיל 220 אלף עוקבים מרחבי העולם, וכמעט חצי מיליון בעמוד האינסטגרם.