רונן צור, מי ששימש במהלך מערכת הבחירות האחרונה כיועצו של בני גנץ, אמר היום (רביעי) בריאיון ליעל דן בגלי צה"ל כי הוא מעריך שגנץ יהיה ראש ממשלה, עוד לפני הזמן שנקבע בהסכם הקואליציוני עם בנימין נתניהו. על פי ההסכם, בעוד שנה וחצי צפוי גנץ לקיים את הרוטציה עם נתניהו ולכהן במקומו כראש הממשלה.

במפלגת הליכוד שמעו ככל הנראה את הריאיון ומיהרו למסור את התגובה הבאה: "כנראה שהחום הכבד היום בילבל את רונן צור. ממליצים לו לשתות מים קרים".

במהלך הריאיון התייחס צור לדבריו של גנץ בריאיון לתכנית "עובדה" עם אילנה דיין ועל הדרך שבה נתפס בעיני הציבור: "יש עליות ומורדות אצל כל מנהיג בדרך שבה הוא נתפס בדעת הקהל ומה שאנחנו רואים זה דמות שמתבטאת בכנות רבה על הקשיים שבדרך ועל ההחלטות הקשות שהוא נאלץ לקבל".

רונן צור (צילום: יח''צ)
רונן צור (צילום: יח''צ)

צור הוסיף כי החלטותיו של גנץ ספגו ביקורת קשה מצד המחנה שהוא עצמו מוביל, והוסיף: "אני חושב שכאשר המחנה והציבור שומע מה עומד בבסיס אותן החלטות, מה עומד בבסיס אותן התלבטויות, על כמה הקשיים האלה משמעותיים, אבל הכוונות שלצדן הן כוונות אמת טובות - אז הוא יודע להעריך את זה".

העיתונאי והיועץ האסטרטגי יוסי לוי התראיין יחד צור והגיב גם הוא לריאיון של גנץ עם אילנה דיין, במהלכו הסביר גנץ מדוע בכל זאת הצטרף לממשלת נתניהו, אחרי שהבטיח לא לשבת בממשלה שראשה נאשם בפלילים, ואמר: "זה לא היה עיקרון, זאת אמירה עקרונית שהייתה נכונה לשעתה, ובכל זאת מדינת ישראל נמצאת בסיטואציה שלא הייתה קיימת בה קודם".

בתגובה לדבריו, אמר לוי: "קודם כל למדנו שכמו שיש אמת לשעתה יש שקר לשעתו, הוא אמר 'זאת הייתה אמירה עקרונית לשעתה'  - כלומר, זה כמו שקר לשעתו". 

עוד הוסיף לוי: "גנץ גרוע פי כמה מנתניהו כי נתניהו את יודעת מה את מקבלת, את יודעת מי הוא, את יודעת שיש נגדו 3 כתבי אישום, את יודעת שיש את פרשת הצוללות. פה בא לך בנאדם יפה עיניים ונקי כפיים שמוליך שולל את הציבור".