שר התיירות היווני, הארי תאוקריס, וראש הממשלה קיריאקוס מיצוטקיס, הודיעו היום (רביעי) כי המדינה תפתח מחדש לטיסות בינלאומיות, החל מה-1 ביולי. בנוסף נמסר כי מוקדי התיירות במדינה ייפתחו כשבועיים לאחר מכן.

יחד עם זאת, התיירות ביוון, שהיא אחד הענפים החזקים והחשובים במדינה, תחודש כבר ב-15 ביוני, עם פתיחת המלונות, שהיו סגורים לאורך תקופת משבר הקורונה.

כאמור, ראש הממשלה מיצוטקיס אמר כי "התיירים שיבקרו אצלנו יעברו בדיקות לאיתור נגיף הקורונה בגופם". עוד אמר כי "תקנות הבריאות הכלליים שלנו ימשיכו להתקיים כדי למנוע את התפרצות המחלה במדינה, אך בכל זאת יזכו להנות מהשמש הבהירה שלנו והיופי הטבעי של הנופים".

כזכור, יוון היא אחת המדינות שהתמודדותן עם התפרצות הקורונה נחשבת לאחת היעילות בעולם. עוד בתחילת מרץ, כשהמשבר היה עוד בתחילתו, הוחלט כי בתי הספר והאוניברסיטאות ברחבי המדינה יסגרו למשך שבועיים, וזמן קצר לאחר מכן הודיעו הרשויות במדינה על עוצר והגבלת תנועת אזרחים, על מנת לבלום את ההתפשטות. האפקטיביות של צעדים אלה נראית גם על פי נתוני התחלואה בנגיף במדינה, כשמתחילת המשבר העולמי זוהו שם כ-2,840 חולים מאומתים בלבד, כאשר מניין הקורבנות שם עומד על 166.