לאחר חודשיים של הסגר, המשתקמים של עמותת צ'יימס ישראל חזרו לעבודה במפעל המוגן שלהם בכפר סבא, אך הלקוחות לעומת זאת - עוד לא חזרו לעבוד. כעת הם קוראים למשקי בית פרטיים, למספרות, למסעדות ולמלונות שעתידים להיפתח בימים הקרובים: "אל תישארו עם הכביסה המלוכלכת ביד - אנחנו נעניק לכם שירותי כביסה עד פתח הדלת, ואתם תעניקו לנו משמעות לחיים וסיבה לקום בכל בוקר".

העובדים במקום, כולם עם מוגבלויות שכליות, בעיות התפתחותיות, שיתוק מוחי או אוטיזם, מועסקים במכבסת "בית הקיטור", שפועלת בתוך מרכז רצף שירותי התעסוקה של צ'יימס ישראל בכפר סבא.

לפני כשלושה שבועות החלו לחזור בהדרגה שבעה משתקמים מתוך 12, לאחר שהייה ממושכת בבידוד, בכפוף להוראות משרד הבריאות. אולם עם חזרתם, הופתעו לגלות שהעבודה ירדה בצורה ניכרת ושמרבית הלקוחות, ובהם מספרות, מקוואות, בתי מלון, שירותי קייטרינג ומסעדות - עדיין פועלים באופן חלקי בלבד.

צביקה סודרי מכפר סבא, עובד עם תסמונת דאון: "כל בן אדם צריך שתהיה לו סיבה לקום בבוקר, והקורונה לקחה לי את הסיבה הזאת. אני קורא לכל המוסדות באזור השרון, מודיעין ושוהם לפנות אלינו. אנשים לא תמיד מבינים שהעבודה במכבסה היא לא רק הפרנסה שלי, היא עוזרת לי להרגיש משמעות. אנחנו מבריקים את הכביסה, מגהצים ומקפלים אותה - והכל עם ריח טוב. אני הכי אוהב את פיזור הכביסה בין הלקוחות".

מנכ"ל צ'יימס ישראל ג'ורג' צימרמן: "אלו אנשים שעובדים במסירות הכי גדולה שפגשתי, ולצערנו דווקא הם ספגו מכה כפולה במשבר האחרון. למרבה הצער, לא רק שהם לא זכאים לזכויות סוציאליות כמרבית השכירים במשק, בדמות דמי אבטלה או חל"ת, אלא שכעת, גם כשחזרו לפעילות, עבודתם נפגעה מאוד".