מועדון "הצוללת הצהובה" הירושלמי מתחיל לחזור לשגרה לאחר ההשבתה של אירועי התרבות בשל התפשטות נגיף הקורונה בישראל. המועדון החל בסדרת הופעות חדשה, שבשמה "לאור ההנחיות" יש יותר מקריצה לעבר המנכ"ל הפורש של משרד הבריאות, משה בר סימן טוב,. במסגרת סדרת ההופעות, יופיעו הערב (חמישי) בני הזוג מיכאל ושמרית גריילסאמר, במופע בחסות עיריית ירושלים, פתוח לקהל ומשודר במקביל בחי ברשת.

מיכאל גריילסאמר, שסימני ההיכר שלו הם הראסטות שלו שעל קודקודו וכינורו המלהטט, ינצל את המופע להשקת אלבום כפול, אותו הוציא עם שמרית ערב פרוץ הקורונה. כאמור, המוזיקה חיברה בין השניים, כאשר להקת המוזיקה האירית בה היא הופיעה, חיפשו כנר. היא חשפה את הזמר שבו והשניים הפכו לצמד, המופיע בארץ ובעולם כשהוא מבצע מוזיקת רגאיי.

"משבר הקורונה נחת עלינו במפתיע", סיפר גריילסאמר, "רגע לפני הסגר, הופענו עם הלהקה שלנו בקיבוץ שמיר בגליל העליון במופע לציון מלאת עשור ל'מתעורר', אלבום הבכורה שלי. היה שם מדהים. לפני ההופעה אירחו אותנו ביקב של המשק ועלינו לבמה מתודלקים כהוגן. משם יצאנו בטעם של עוד למציאות כפויה של אין הופעות".

את הקהל אליו הזוג היה רגיל, החליפו ילדיהם - שנהנו מהמוזיקה של הוריהם. "הילדים פתאום מצאו את עצמם במרכז העניינים, לאחר שהתרגלו לכך שההורים שלהם יוצאים לחזרות ולהופעות", העיד, "הילדים החלו להיות מעורבים בחזרות שלנו, והם נדרשו להיות בשקט בזמן ההופעות שלנו בזום". הוא הוסיף: "בננו הבכור, לביא בן ה-12, הצטרף אלינו בנגינת פסנתר, איל בן השמונה רקד לצלילי המוזיקה שלנו ושיר בת השלוש שרה בלי הפסקה".

"כמשפחה, עברנו בסבבה את תקופת הקורונה ונהיינו עוד יותר מגובשים, אבל מצד שני די התבאסנו מכך שהופעת ההשקה שהייתה מתוכננת לנו ב-2 במאי לא יכלה לצאת לפועל", סיפר עוד, "זה לא היה אמור להיות תאריך מקרי, אלא גם נועד לכבד את שם האלבום '5X2', שבו היו מלבדי עוד ארבעה מפיקים מוזיקליים - בנו הנדלר, יוסי מזרחי, שי סעדיה והלל ריינר".

שמרית הוסיפה כי "גם אנחנו בעניין של זום, ונענינו להזמנות להופעות שהגיעו אלינו אפילו מחו"ל. מדהים היה הקשר שנוצר לנו עם הקהל אפילו אם הוא לא היה באופן פיזי מולנו". היא סיכמה: "הרגשנו שגם כך יכולנו להגשים את הייעוד שלנו כמוזיקאים וזה חידד את מקום המוזיקה בחיים שלנו".