שיתוף פעולה ראשון באופוזיציה: ימינה וישראל ביתנו סיכמו היום (חמישי) לפעול בתיאום על מנת לקבל ראשות ועדה ברוטציה. יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, וח"כ איילת שקד מימינה החלו לקיים מגעים על מנת לקדם את התהליך. מדובר למעשה על ציר משותף שיפעל כגוף של 12 מנדטים. 

מימינה נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים, אין שום ברית בין ימינה לישראל ביתנו. ישראל ביתנו הפכה לסמל לשנאת היהדות, הדתיים והחרדים, והיא שגררה את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות ומנעה הקמת ממשלת ימין. אין לנו שום כוונה לתת לה פרס על זה באופוזציה".

ח"כ פורר (ישראל ביתנו) על התיאום עם ימינה: "ח"כ שקד ואני עובדים בתיאום מלא כדי לקבל עבור שתי המפלגות ועדה בכנסת בהתאם ליחס המנדטים. אני בטוח שכך גם יהיה כשאביא להצבעה את החוק של ישראל ביתנו להחלת הריבונות על בקעת הירדן, כפי שאני בטוח שימינה כמפלגה דתית תתנגד לחוק הגיוס לכולם, לחוק הגיור ולחוק נישואים אזרחיים שבכוונתינו להעלות להצבעה".

בתחילת השבוע תקף פורר את התנהלות הקואליציה בראיון ב-103FM. "יש שאומרים שהממשלה הזאת תהיה יציבה בגלל הרוחב שלה, אני דווקא חושב שזה מה שיטביע אותה בסופו של דבר", טען פורר. "היא תהיה בהפלגה לשום מקום, בלי שום כיוון, בלי שום יעד. היא כל פעם תתנגש בקרחון אחר ותעלה על שרטון אחר. כי בסוף כשצריכים לטפל במשבר הכלכלי הכי גדול, לפי איזו שיטה ינהגו? לפי הסוציאליזם של עמיר פרץ ואבי ניסנקורן או הקפיטליזם של ראש הממשלה נתניהו? לפי איזו אג'נדה יקדמו את הנושאים המדיניים? לפי יו"ר הכנסת הנבחר יריב לוין, שהוא באמת איש ימין מובהק, או לפי אלון שוסטר ומיקי חיימוביץ'? יש כאן ממשלה שאין לה שום דרך, לבד מחלוקת תפקידים וג'ובים".  

ח"כ שקד, שהתראיינה ב-103FM אתמול, גם לא חסכה ביקורת מהממשלה החדשה. "בסוף, מה שנתניהו עשה זה הקים ממשלת שמאל, צריך להכיר בעובדות. כשעמיר פרץ היום מתראיין ואומר, היום הוא אמר את זה, שהוא יילחם בכל הכוח במהלך החלת הריבונות, שגבי אשכנזי וגנץ ילחמו איתו בהחלת הריבונות, שהוא יילחם בכול הכוח בקפיטליזם החזירי שאנחנו מייצגים. בסוף אתה מבין שגם מבחינה כלכלית, גם מבחינה משפטית ובמובן מסוים הם מנסים, אני מקווה שרה"מ לא ייתן הם, גם מבחינה לאומית זו ממשלת שמאל בכול מובן המילה".