כתב אישום הוגש בבית הדין הצבאי במחוז דרום נגד שני לוחמי תותחנים שנאשמים בסעיף של פציעה בצוותא של חברם ליחידה לאחר שזרקו לעברו אבן שגרמה לפציעתו באורח קשה בחודש ספטמבר האחרון. נוכח המתיחות הביטחונית בצפון באותה התקופה, הוקפץ גדוד 402 לפעילות מבצעית, לצורכי תגבור ואבטחה.

בכתב האישום נכתב: "בסביבות השעה אחת עשרה וחצי בבוקר זרקו הנאשמים אבנים לעבר תאי השירותים, במעין תחרות בין השנים לבחון מי מצליח לפגוע בתאי השירותים ממרחק. אחד הלוחמים שהיה בתא השירותים שספג את האבנים פתח את הדלת על מנת לבקש מהם להפסיק את זריקתם לעבר התא שבו היה. עם פתיחת הדלת פגעה אחת האבנים שגודלה שמונה ס"מ באורכה וארבעה ס"מ ברוחבה בראשו של הלוחם".

כאמור, הוא התמוטט וקם רק לאחר פרק זמן מסוים. לאחר האירוע הוא חש ברע והחל להקיא, ועם פינויו לבית החולים זיו נקבע כי נשקפת סכנה לחייו, לאחר שבבדיקת CT שעבר התגלה כי הוא סובל מדימום תוך גולגלתי נרחב. מצבו הצריך ניתוח ראש בבית החולים הגליל בנהריה, ממנו התאושש הלוחם. עם זאת, למרות השיפור במצבו - הוחלט לבסוף לשחררו מהצבא. כתב האישום מייחס ללוחמים כמה סעיפי אישום בהם פציעה והתנהגות שאינה הולמת. העונש המקסימלי על עבירות מסוג זה הוא עד שלוש שנות מאסר אך הם צפויים לקבל עונשים קלים הרבה יותר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אתמול, 20 במאי 2020, הגישה התביעה הצבאית כתב אישום נגד שני חיילים המייחס להם פציעה בצוותא והתנהגות שאינה הולמת. על פי עובדות כתב האישום, ביום 3 בספטמבר 2019 זרקו שני החיילים אבנים לעבר תא שירותים נייד וגרמו לפציעתו של חייל אחר בראשו. בעקבות האירוע נגרם לחייל דימום תוך גולגלתי והוא הובהל לניתוח בעודו מורדם ומונשם".

סנגוריהם של שני הלוחמים, רס״ן מאיה שגיא, סרן עידן בטונר וסרן מיה כץ וסגן רון דאמן, המייצגים מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "צר היה לנו לגלות שהתביעה הצבאית בחרה להעביר את כתב האישום לעיתונות עוד בטרם העבירה אותו לנאשמים ולסנגוריהם. מדובר בלוחמים מצטיינים הנמצאים בסיומו של שירות קרבי משמעותי, אשר למרבה הצער משחק בינהם לפני מספר חודשים הסתיים ללא כוונה בפגיעה בחברם לגדוד שהיה באזור והם מצטערים מאוד על כך".

עוד נמסר מהפרקליטים: "המשחק היה מוכר וידוע למפקדים ומצבו הרפואי הקשה של החייל נגרם כתוצאה מטיפול רפואי רשלני ביחידה, בכך שפונה לבית חולים שעות רבות לאחר האירוע ומבלי שנבדק על ידי רופא ומבלי שקיבל מענה רפואי במשך שעות ארוכות. אנו שמחים שלאחר הליך השימוע התביעה הצבאית קיבלה את טענות החיילים ומנעה את הכתמתם ברישום פלילי".