שר האנרגיה המצרי, טארק אל מולה, התקשר לשר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, כדי לברך אותו על מינויו לקדנציה נוספת במשרד. אל מולא בירך את שטייניץ בשם המדינות החברות בפורום הגז האזורי שהוקם בקהיר: "אני בטוח שנמשיך בשיתוף הפעולה החשוב שנוצר במהלך כהונתך בין מצרים לישראל. עקבנו אחרי הדיווחים אצלכם, ושמחתי לשמוע את החדשות הטובות, אתה ראוי ביותר לתפקיד". 

אל מולא ושטייניץ סיכמו, כי ייכנסו בהקדם פעם נוספת את פורום הגז האזורי בכדי לחתום באופן סופי על הפיכתו לארגון בינ"ל, שהם מקדמים בשנה וחצי החולפת. במקביל, קיים מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, דיון מרחוק ראשון מאז משבר הקורונה, של קבוצת העבודה של פורום הגז הטבעי האזורי עם מנכ"לי משרדי האנרגיה של מצרים, יוון וקפריסין.

שטייניץ עם הנשיא המצרי בארמון הנשיאות ושאר שרי האנרגיה מהפורום האזורי (צילום: ללא)
שטייניץ עם הנשיא המצרי בארמון הנשיאות ושאר שרי האנרגיה מהפורום האזורי (צילום: ללא)

שיחת הטלפון מהשר המצרי לישראלי מצביעה על הקרבה ביחסים והשת"פ בתחום האנרגיה בין ישראל למצרים. מה שהתחיל באופן חשאי לפני מספר שנים, הוביל בהמשך למספר ביקורים של שטייניץ בקהיר.

מזכיר האנרגיה האמריקאי, דן ברולייה, צייץ: "התקשרתי היום לחברי הטוב יובל שטייניץ לברך אותו על מינויו מחדש לשר האנרגיה של ישראל. תודות להנהגתו של שטייניץ, שיתופי הפעולה של ישראל וארה״ב בתחום האנרגיה מעולם לא היו חזקים יותר. אני מצפה לדברים שנוכל להשיג בעתיד".