לאחר העימות בין שר הדיגיטל והסייבר הלאומי, דוד אמסלם, לבין שר המשפטים, אבי ניסנקורן, על רקע דבריו של אמסלם נגד מנדלבליט, ובעקבות הביקורת בליכוד על יועצו של גנץ, רונן צור, הסתיימה הערב (חמישי) פגישתם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, שמטרתה הייתה ללבן את העניינים ולהרגיע את המתיחות. גורם בכחול לבן מסר למעריב כי "הפגישה בין נתניהו לגנץ היא פגישה פוליטית שתעסוק בכל הסוגיות שעל הפרק".

כאמור, שר הדיגיטל והסייבר הלאומי, דודי אמסלם, תקף הבוקר בחריפות את היועמ"ש לממשלה בראיון בגל"צ. לדבריו, "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין, אין מחלוקת על כך שהוא שיבש חקירה". דבריו של אמסלם עוררו עימות בין חברי הקואליציה, כאשר שר המשפטים, אבי ניסנקורן, לא נותר אדיש לדבריו, וענה בתקיפות: "יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

"שלב ההפיכה לא נעצר, אלא מגיע לשערי בית המשפט", אמר אמסלם בפתח דבריו. "אני לא מכיר מדינה אחת בעולם שמייחסת שוחד לראש ממשלתה או למאן דהוא בעקבות סיקור תקשורתי אוהד".

"על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין", המשיך אמסלם. "צריך לבדוק את כל מה שקרה פה. אין מחלוקת על כך שהוא שיבש חקירה. זה לא שיבוש רגיל, לא כזה שמלמדים בקורס חוקרים. הוא למעשה מוטמע בתוך צוות החוקרים, ושם הוא שיבש עם החוקרים את החקירה. זה השיבוש הכי חמור שיכול להיות. אנשים שמעו את ההקלטות, לא צריך פרופסורים ופרשנים. אני מבין עברית, פשוטה". 

חבר הכנסת מהליכוד טען עוד כי "יש פה אירוע דרמטי, צריכה לקום פה ועדת חקירה. לגבי העובדות אין מחלוקת. יש עובדות של שמע. צריך לשאול מה הסיפור של שי ניצן בעניין? מדוע לא העמידו אותו לדין? בסוף, הוא נתן חוות דעת לפיה צריך לסגור לו את התיק. יש פה שקר אחרי שקר אחרי שקר, ולכן אני חושב שכל הקבוצה הזו צריכה להיחקר. אני לא יודע מי סחט אותו.. יכול להיות שיש פה אלמנטים של סחיטה". 

אביחי מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אביחי מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מי סחט אותו?
"אני לא יודע, צריך לבדוק. בגדול, אני חושב שזה האירוע החמור ביותר, שצריך להיבדק, ויש מצב שהוא מקרין באופן ישיר על החלטת מנדלבליט בעניין תיקי ראש הממשלה". 

אם נתניהו יזוכה זו תהיה מהלומה לפרקליטות.
"איפה הבעיה? בואי תראי. לרוב כשאתה מגיע למשפט אתה מורשע. לכן, לא צריך כל דבר להביא לבית המשפט. יש דברים שצריכים להיסגר במקומות אחרים. קראתי את מה שכתב ליבסקינד על נשיאת בית המשפט עם ניגוד עניינים. אני מוכן להתערב שאם זה יגיע לחקירה היא תורשע. סגלוביץ' היה שותף בכל השיבוש הזה. כל אלה יגיעו לבית משפט ויורשעו בוודאי. ואנחנו עוסקים בנתניהו ארבע שנים?".