ניסים משעל וגיא פלג שוחחו הבוקר (חמישי) בתכניתם ב-103FM על החלטת בית המשפט לחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב בדיון הראשון במשפטו שייפתח ביום ראשון.

"אלה הימים שלך", אמר ניסים משעל בפתח דבריו. "כשאני מנסה לראות את זה בראיה היסטורית, לראשונה בתולדות המדינה ראש ממשלה מכהן יתייצב על ספסל הנאשמים. זה צובט לי בלב. בכל אופן, מדינה בת 70 ומשהו שנה, אף אחד לא דמיין שיבוא יום שראש ממשלה מכהן ישב על ספסל הנאשמים, לא יודע איך זה עובר אצלך. אצלי, בזווית ההיסטורית, זה משהו שאני מתקשה לעכל, ותוסיף לזה גם שהכותרות מדברות על אבטחה לשופטים. ראיתי אפילו בעיתון 'הארץ' שהצמידו לליאת בן ארי ויתנו לה להיכנס מכניסת שופטים, שאפילו לעברייני הפשע הכי גדולים בישראל זה לא קרה, אני אומר לעצמי – רבאק! לאן הגענו? איפה אנחנו? מה קרה לנו בדרך הארוכה הזאת?".

לדברי פלג, "אבטחה לשופטים ואבטחה לתובעת הם דברים שמתבקשים, אני לא בטוח ולא חושב ואיני יודע אם יש איומים קונקרטיים, אבל נפל דבר במדינה שלנו לפני כמה שנים, ותסריטים שלא חשבנו שיקרו קרו. לכן, בבחינת הזהירות, אולי הזהירות היתרה, אולי יש שיאמרו זהירות מוגזמת - עדיף שתינקט. לעניין המעמד, אני מתבונן ככה, מרשה לעצמי להתבונן קצת מהצד ואני מוכרח להגיד לך, גם על רקע קריאת העיתונים הבוקר שאני ממש צוחק צחוק גדול. אני משתגע מהשיח, למשל הכותרת הראשית של 'ידיעות אחרונות' – 'במעמד ראש הממשלה יתייצב מול השופטים'. תגידו, אפשר אחרת? אפשר לנהל משפט פלילי בלי להתייצב מול השופטים? תראה את הריאיון שאילנה דיין עשתה בעובדה עם בני גנץ. בני גנץ מספר, אדם שרצה להיות ראש ממשלה, שעומד להיות ראש הממשלה בעוד שנה וחצי, הוא אמר ששאל את נתניהו 'אתה הולך למשפט?' כאילו שיש אופציה אחרת. כאילו להגיע למשפט כן או לא זה עניין של בחירה, כאילו שלהתייצב מול השופטים זה עניין של אופציה, כאילו שאפשר לעשות את זה אחרת".

"היה ניסיון לאורך חודשים ארוכים למנוע את זה", השיב לו משעל. "לא סתם הוא אמר. גם ההפגנות שבאות מול ביהמ"ש לא סתם. היה ניסיון לדחות, לבטל, מי יודע מה, לא להגיע לרגע הזה והרגע הזה הגיע - אין מה לעשות. מצד שני, אתה יכול להיות גאה בדמוקרטיה שלנו שאפילו רה"מ, אם צריך, מתייצב בפני שופטים".

"לי זה ברור מאליו, מובן מאליו", ענה פלג. "אני מזכיר לך שכולנו יוצאי משפט קצב וראינו נשיא מדינה עומד מול השופטים בערכאה ראשונה ושניה, נכנס לכלא ואפילו יוצא מהכלא. זה ברור מאליו, אי אפשר לנהל את המשפט הפלילי, ולכן גם הבקשות שהגישו פרקליטיו של רה"מ, שאלתי את עצמי איך שני עו"ד רציניים שכאלה, עמית חדד ומיכה פטמן, שניהלו מערכות בבית משפט, ניהלו תיקים רציניים, איך הם העלו על הכתב גם את ההודעה לעיתונות שהוציאו וגם את הבקשה?".

"כי זה חלק מהאסטרטגיה והטקטיקה של רה"מ להתחיל את המאבק בשופטים מההתחלה", קבע משעל. "לשופטים האלה לא הולך להיות קל, לא רק במובן המשפטי אלא במובן גם של לחץ מדעת הקהל".

פלג הוסיף: "בוא ננסה למצוא סימנים בהחלטות המעטות שהשופטים בינתיים קיבלו בתיק הזה ונדמה לי, לפחות המסקנה שלי היא שהשופטים באים ואומרים לנאשם הזה וגם לציבור – 'רבותיי, כל רעשי הרקע אנחנו מזיזים אותם מחוץ לאולם, לא מעניין אותו האבטחה של רה"מ, החיסכון, כמה זה עולה, כל אלה שיקולים זרים, לא לנו. הם שיקולים של הנהלת בתי המשפט אולי, שיקולים של אבטחה, שירות הביטחון הכללי - זה לא השיקולים שלנו. אותנו מעניין סדר הדין הפלילי, בסדר הדין הפלילי נכתב שהקראת כתב האישום היא במעמד הנאשמים וכך יהיה במקרה הזה, כי אין טעמים אחרים, כי הטעמים האלה הם טעמים מקושקשים".

משעל חתם את דבריו באומרו: "אני קצת חולק עליך שהשופטים יכולים לשים את רעשי הרקע בצד. הם בני אדם, קוראים עיתונים, שומעים רדיו, רואים טלוויזיה, אני לא מאמין שאפשר להשאיר הכול מחוץ לכותלי בית המשפט".