נוי בן דוד, תלמידת כיתה ט' בבית הספר רופין בעמק חפר, סיפרה על מחאת המכנסונים שהגיעה גם לבית ספרה. היא שוחחה עם חברי הקבינט ב-103FM על המאבק לאפשר לתלמידות להגיע עם מכנסיים קצרים לבית הספר, על האפליה המגדרית באכיפת קוד הלבוש ועל ההשלכות של המשכה.

בוקר טוב נוי בן דוד, תלמידת כיתה ט' בבית הספר רופין בעמק חפר, מה שלומך?
"בסדר מה שלומך".

איך הלכה היוזמה מה קרה?
"בהתחלה קיבלנו המון זלזול ואיימו לשלוח אותנו הביתה".

מי איים?
"הרכזת שכבה והמורים. עברנו השפלות מול כל הכיתה".

מה זאת אומרת?
"הרכזת שכבה נכנסה לכיתה וכשראתה שאני עם מכנסיים היא אמרה לי לקום, היא אמרה לי 'המכנס שלך לא בסדר, את מבינה את זה?' שאלתי אותה 'מה לא בסדר בו' והיא אמרה לי 'המכנס שלך קצר מדי, הוא פתוח מדי והקרעים לא במקום'. המכנס שלי לא היה כל כך קצר וזה היה מאוד משפיל, היא אמרה לי לשבת ויצאה מהכיתה אבל היא השפילה עוד המון בנות. בכיתה שלנו היא לא הוציאה אותי אבל בשאר הכיתות את כל הבנות היא הוציאה ולא נתנה להן להיכנס לכיתה".

כמה בנות?
"50 בנות".

שלחה הביתה?
"לא, היא הוציאה אותן מחוץ לבניין ולא נתנה להן ללמוד".

ובית הספר חילוני לגמרי?
"לגמרי".

מה קרה יום למחרת?
"באותו יום כבר קיבלנו את המכנסיים הקצרים, נתנו לנו ללבוש אותם".

מה קרה לכל העקרונות?
"אחרי המון ויכוחים ושיחות וכשדיברנו איתן על כמה זה לא בסדר שלבנים שבאים עם מכנסים קצרים מעלימים עין וכשבנות באות עם מכנסיים עד אמצע הירך אומרים להן שזה לא בסדר".

לדעתך, למה זה לא בסדר מכנסיים קצרים?
"אני גם לא ממש מבינה, לבית הספר הרעיון הגיע מהטרדות מיניות שהם חושבים שזה ימנע את זה, אבל אני לא חושבת שזה מגיע מזה. אני חושבת שזכותי ללבוש מה שאני רוצה בלי לפחד כל הזמן שיטרידו אותי מינית, ואם הם כל כך מתנגדים להטרדות מיניות בבית הספר הם היו מבינים את זה, והיו מבינים שצריך להסביר וללמד אותנו שמה שגורם להטרדות זה האנס ולא הקורבן. מה שעושים בבית הספר זה בדיוק האשמת הקורבן".

הטכנאית שלנו מעין מוחאת לך כפיים מעבר לזכוכית וגם אלון ואני מצטרפים לכל מילה שאמרת. בסוף את וחברותייך לא אחריות לכלום ואת החינוך צריך לעשות על התוקף לא על הקורבן הפוטנציאלי. כל הכבוד על המעורבות הזאת בגיל 15, וניצחתם!