ברקע הסערה הציבורית שהתעוררה בעניינו של בית הספר היסודי הס בעיר פתח תקווה הנחה שר החינוך (האלוף במיל'), יואב גלנט, לערוך תחקיר ובדיקה אודות האירוע שהתרחש בבית הספר. היום (חמישי) פורסמו תוצאות הבדיקה לאחר סיום כינוס הועדה.

בין היתר הוחלט כי המפקחת על הייעוץ והיועצת ימשיכו לנסות ליצור את הקשר ולו בכדי לאפשר לילדה לסגור ולהיפרד בצורה ראויה, וכן כי תיבחן האפשרות לסייע למשפחה על ידי גורם חיצוני: מדריך מהמחוז, פסיכולוג מרשות אחרת או כל גורם שיאפשר הענקת תמיכה למשפחה.

במשרד החינוך מדגישים כי על רקע הסערה ברשתות החברתיות ובתקשורת גם המורה נמצאת במצוקה גדולה. מדובר במורה ותיקה ומוערכת אשר פעלה לא מתוך כוונה להרע, אך כפי הנראה טעתה בשיקול הדעת.  יועצת או פסיכולוגית ילוו באופן אישי את המורה ויתמכו בה בתהליך המורכב עמו היא מתמודדת. 

ילדה בוכה, אילוסטרציה (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')
ילדה בוכה, אילוסטרציה (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')

עוד נטען כי האירוע יצר משבר של ממש בבית הספר, שכן התהליך המורכב שכלל הגשת תלונה במשטרה וחקירה, פגעו בחוויית המוגנות של הצוות החינוכי.

כזכור, הסערה החלה כאשר מורה בבית הספר חייבה תלמידה בכיתה ב' להישאר במהלך כל יום הלימודים בתחתונים, רק כי לבשה שמלה ללא שרוולים. אמה של הילדה בת ה-7 שהגיעה לאסוף אותה מבית הספר, הזדעזעה לגלות את המקרה והחלה לפעול נגד המוסד הלימודי.