ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, שנשאר מחוץ לממשלת האחדות, התראיין הערב (חמישי) למהדורת החדשות המרכזית בערוץ 12, והבהיר: "היה ברור לי שאני לא מעוניין לקחת תיק זוטר. ידעתי שאם אני לא מקבל תיק בכיר אז אני מעדיף להיות חבר כנסת מן המניין, ולהתמקד בסוגיות מורכבות וחשובות שאותן אני רוצה לקדם".

בהמשך, התייחס ברקת לכך שרה"מ בנימין נתניהו הבטיח במהלך הקמפיין כי הוא ימנה אותו לתפקיד שר האוצר, ואמר: "ידעתי שיש לי כמה חלופות. אם ראש הממשלה היה מציע לי להיות שר האוצר הייתי לוקח בשמחה את התפקיד. שוחחתי איתו על תפקידים אחרים אבל החלטתי בסופו של דבר לא לקחת אותם".

"ראש הממשלה בהחלט התכוון לכך שאהיה שר האוצר" הוסיף ברקת והסביר כי "בגלל שהוקמה ממשלת אחדות, אז הצטמצמו בחצי כל התיקים של הליכוד".

ניר ברקת, בנימין נתניהו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
ניר ברקת, בנימין נתניהו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ברקת המשיך להתייחס ליחסיו עם ראש הממשלה, ואף דיבר על הכרזתו במהלך קמפיין הבחירות האחרונות, שהוא מתכוון להתמודד על ראשות הליכוד בעתיד: "אני חושב שהיחסים שלי עם נתניהו הם טובים מאוד. נמשיך לעבוד ביחד. אין לי ספק שהוא אוהב לשמוע את הרעיונות שלי. אני מסתכל על העבודה שהוא עושה והוא בהחלט האדם שהכי מתאים לכהן בתפקיד. כמו שאני יודע לעמוד עכשיו לצד נתניהו, אדע גם להתמודד על ראשות המפלגה והמדינה בעתיד, ואנצח".

במהלך הראיון, שלח ברקת רמיזה ביקורתית לגבי גודלה של ממשלת האחדות החדשה, ואמר: "לא נוח לי עם מספר השרים, אני לא חושב שזה הדבר הנכון. אני חושב שאם כבר עושים ממשלת אחדות אז כדאי שעוד חברים יוותרו על תיקים לא הכרחיים, אבל אני חלק מהקואליציה והשלמתי עם זה".

בנוסף, ברקת שלח ביקורת גם כלפי התנהלות משרד האוצר במהלך משבר הקורונה, כשאמר: "לצערי הרב האוצר לא מבין את התפקיד שלו. הוא שומר על הקופה שלו, כאילו כסף זה הדבר הכי חשוב שיש. צריך להשקיע בסיוע לעסקים ובקצב היציאה מהמשבר. היום הפקידות באוצר מאוד דומיננטית, צריך לתקן את זה ולבנות את האוצר מחדש".