נושמים לרווחה: מעיריית ראשון לציון נמסר היום (שישי) כי תוצאות בדיקות למציאת נגיף הקורונה שנערכו בגן הילדים "דני גיבור", שנערכו לאחר שנודע כי סייעת שעובדת במקום חולה בנגיף, יצאו שליליות, הן לצוות העובדים במקום והן לילדים. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, שוחח באמצעות אפליקציית זום עם הורי גן הילדים כדי לעדכנם באופן הטיפול במקרה. כמו כן, עידכן ראש העיר את ההורים המודאגים על נהלים לחיטוי הגן בהמשך. 

כזכור, ארבעה ילדים ושתי נשות הוראה מרחובות נמצאו כנשאי נגיף הקורונה בשלושת הימים האחרונים, ועתה יש חשש מהתפשטות הנגיף בעיר. ראש העירייה רחמים מלול הודיע כי ייערכו בדיקות לכ־300 ילדים, שנכנסו לבידוד בעקבות מקרי ההדבקה החדשים בעירו ושייתכן כי נחשפו לנשאי הנגיף. 

בתום דיון מיוחד שנערך אתמול באגף שירותי בריאות הציבור, פרסם המשרד התייחסות רשמית ראשונה לתופעה המדאיגה: "עם פתיחת בתי הספר באופן מלא, משרד הבריאות עוקב אחר מצב התחלואה בקרב התלמידים וצוות המורים.החקירה האפידמיולוגית של אירוע התחלואה בבית הספר ברחובות העלתה כי עד כה אובחנו שמונה מקרים הקשורים לאירוע. תחלואה בקורונה אובחנה בקרב שלוש מורות, שני תלמידים ושני בני משפחה של תלמידים, ובבתה התינוקת של אחת המורות. משרד הבריאות שב ומדגיש כי בעת הזו עולה חשיבות השמירה האישית על שלושת הכללים: ריחוק של שני מטרים, עטיית מסיכות והקפדה על היגיינה. המשרד ממשיך במעקב ויעדכן".

מבצע חיטוי בבתי הספר. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אבשלום ששוני)
מבצע חיטוי בבתי הספר. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אבשלום ששוני)

בצפון תל אביב אובחנה אתמול אשת צוות בגן ילדים פרטי לפעוטות עד גיל 3 כחולה בקורונה, לאחר שחשה ברע שלשום בעת שעבדה בגן. היא נשארה בביתה, וכל הורי הילדים נתבקשו להגיע, לאסוף אותם מהגן ולהכניסם לבידוד. מאוחר יותר אתמול הודיע משרד הבריאות כי חלה טעות בתוצאות הבדיקה, וכי אותה עובדת הגן אינה נושאת את הנגיף, ולכן הגן יכול לשוב לפעילות מלאה. 

אבל הכיוון הוא בסך הכל חיובי, ואתמול נוסף המרכז הרפואי לגליל בנהריה לרשימת בתי החולים הסוגרים את מחלקות הקורונה שנפתחו בהם, עם שחרור החולה המחלימה האחרונה, בת 84. מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום, אמר: "אני מבקש להודות לכלל העובדים - ממנהלי המחלקות ועד לעובדי מינהל ומשק - על עבודתם הנפלאה. אנו עושים הכל כדי להיות מוכנים לגל השני של חולי הקורונה, שעלול להגיע בחורף, כחלק מהמאמץ של כל מערכת הבריאות להיות ערוכה כנדרש לתרחישי קיצון אפשריים".

באיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מחו אתמול על ניהול המשבר במסגרת אגף המודיעין בצה"ל. בהודעת האיגוד נאמר: "לצערנו נמשכת התופעה של הובלת ניהול משבר הקורונה על ידי גורמים לא מקצועיים באפידמיולוגיה ובריאות הציבור, גם בשלב שבו התחלואה ירדה אך לא נעלמה. גוף אמ"ני, שמתנהל בחוסר שקיפות, מגדיר 'ערים אדומות' במנותק מרופאי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שלהם האחריות וגם הניסיון בהגנה על בריאות הציבור במחוזות ובנפות. יש להפיק בדחיפות את הלקחים מהגל הראשון של הקורונה ולהתבסס על המומחיות של אנשי המקצוע בשטח, בקבלת החלטות מותאמת מקומית ואפילו ברמה שכונתית, על בסיס נתונים ובשקיפות".

גם מחאת נפגעי השבתת ענפי המשק נמשכת, ואמש הופיעו בתל אביב אומנים מובילים, ובהם שלום חנוך, ברי סחרוף וריטה, בדרישה לפצות את עובדי ענף התרבות והבידור אשר פרנסתם נפגעה בשל המגיפה.