לאחר שבעה ימים של חום כבד מגיע בסערה המהפך: השרב יישבר היום (שישי), וביום ראשון כבר צפוי גשם. גם אתמול היו נפגעים מהחום. גבר כבן 60, שנמצא חסר הכרה בשדרות היוצר בתל אביב, פונה על ידי מד"א לבית החולים איכילוב כשמצבו בינוני. נפגעים היו גם בתוך בתים: קשישה כבת 84 פונתה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב קשה, כשהיא סובלת ממכת חום. "היא לא יצאה החוצה, אבל ביתה לא ממוזג", הסביר מנהל מחלקת טיפול נמרץ כללי בבילינסון, פרופ' פייר זינגר.

השרב גרם גם לשריפות: צוותי כבאות והצלה הוזנקו לטפל בשריפת קוצים גדולה סמוך לכביש 40, בין מושב ישרש לרחובות. שריפת קוצים פרצה גם ביישוב עינב. צוותי כבאות והצלה מתחנת יו"ש מנעו את התקדמות האש אל הבתים. לפנות בוקר פרצה שריפה בקיוסק ברחוב מבצע עובדה בבאר שבע. האש התפשטה אל בניין מגורים בן ארבע קומות. 16 דיירים פונו, חמישה מהם נפגעו באורח קל משאיפת עשן. לאחר שהכבאים השתלטו על הלהבות, התברר שנשרפו שתי דירות בקומה השנייה. שריפה גדולה נוספת פרצה במפעל אקרשטיין בירוחם. צוותים מדימונה, ירוחם, נתיבות ובאר שבע השתלטו על האש.

אתמול הורגשה ירידה קלה במידות החום, בעיקר במישור החוף, אבל בפנים הארץ המשיך לשרור שרב כבד. השינוי יגיע היום. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועלייה בלחות, אבל בהרים ובפנים הארץ עדיין יהיה חם ויבש. בשבת תחול התקררות נוספת. המהפך במזג האוויר יגיע לשיאו ביום ראשון. בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מקומי וייתכנו סופות רעמים יחידות. בצפון הנגב ייתכן גשם קל. בשירות המטאורולוגי מזהירים כי במדבר יהודה, בבקעת הירדן ובים המלח קיים חשש קל משיטפונות. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל.