"קווים לבנים" בנטפליקס מצוינת בתחושת בזבוז הזמן שהיא מעוררת בצופה. בכל אלמנט אחר מדובר פשוט בסדרה רעה.

הבה נתחכמה לו, אמרו יוצרי “קווים לבנים" - לא עוד סדרה כמו, נגיד, "בית הנייר", חד־ממדית כזו - שוד יוצא דופן אבל בסופו של דבר רק שוד, אלא שאנחנו נייצר שלוש עלילות שונות, אחר כך נתפור אותן איכשהו זו לזו ויהיה לנו משהו מיוחד.

התוצאה הנפרשת לעיני הצופה, וראוי שיידע זאת עוד לפני שהתיישב מול המסך, היא שלוש סדרות צולעות, שלושתן תפורות זו לזו בחבלים גסים, משוחקות גרוע, לפעמים בצעקות מצד השחקנים, שבא לך לצעוק עליהם בחזרה. זואי מגלה שאחיה אקסל, שנעלם לפני 20 שנה, בעצם נרצח וגופתו התגלתה קבורה באיביזה. היא מחליטה לגלות מה הביא למותו. באיביזה היא נקלעת לחברתם הרעה של סוחרי סמים (עלילה 2) ולחברתם של בני המשפחה העשירה, שבאדמותיה התגלתה גופתו של אקסל, ואשר בקרב המשפחה מתנהל מאבק ירושה (עלילה 3).

בעת היעלמותו של אקסל, אגב, סבלה זואי מהתמוטטות עצבים. כעת, באיביזה, שנות דור אחרי, היא מנהלת עם הפסיכולוגית שלה בבריטניה שיחות טלפוניות, המשמשות בעצם כלי קולנועי צולע נוסף להעברת מידע לצופה.

“קווים לבנים" מצטיינת ביצירת תחושה של בזבוז זמן. הרעיון מאחוריה מגושם ויותר מכל מותיר את התחושה שליוצריה לא היה באמת מושג מה הם רוצים לעשות עם המצלמות האלו שבידיהם, השחקנים שגייסו והאי היפה הזה שתקוע להם מול העיניים ושמו נקרא איביזה. אם זה מה שקורה באיביזה, כבר עדיף נופש בארץ.

"אפולו 11", סלקום TV

עוד סרט על הטיסה והנחיתה לירח, אבל שווה כל רגע של צפייה. בלי קריין מלווה, רק קטעי הווידיאו והאודיו האותנטיים מספרים את הסיפור. להישען אחורה וליהנות.

אני יודע הרבה יותר מהאדם הממוצע על מסע אפולו 11 לירח. זו לא התפארות. זה הנער שלא נרגע מהמחשבה שאנשים הולכים על הירח בשעה שהביט לשם, וזה הבוגר שבמשך כל השנים מאז לא נרגע מההרפתקה והמשיך לבלוע עוד ועוד חומרים מצולמים ומודפסים, וגם הבחין שאט־אט, כמעט בלי להרגיש, שינה הסיפור את אופיו והפך מ"סתם" מסע מסעיר דמיון, לאחד האירועים היפים, המאחדים, מעוררי התקווה, מהאחרונים שעוד נותרו בעולם המחורבן הזה.

יוצרי הסרט מודעים לתכיפות שבה מושמע צמד המילים “אפולו 11" ובחרו להגישו לצופה במתכונת חסרת קריין מלווה, ללא דברי הסבר, מניחים רק לקטעי הווידיאו (החדשים כמעט כולם) והאודיו האותנטיים לספר את סיפור המסע מחדר ההלבשה שבאתר השיגור, דרך הטיסה, הנחיתה על הירח, ועד השיבה לנושאת המטוסים. חובבי מסע אפולו 11 יתענגו מחדש מהסרט. גם אלה שסתם בא להם נוסטלגיה.