מלחמת הצללים בין ירושלים וטהרן: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שישי) בקצרה לאיומים שהשמיע מוקדם יותר המנהיג העלין של איראן, ובפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו כתב: "אנחנו חוזרים ואומרים - מי שמאיים על ישראל בסכנת השמדה שם עצמו בסכנה דומה".

דבריו של ראש הממשלה מצטרפים לדברים שהשמיע מוקדם יותר שר הביטחון וראש הממשלה החלופי, בני גנץ, שאמר כי  ״כמי שמכיר את הסוגיה האיראנית היטב, וכמי שהכין את יכולות צה"ל בנושא, אני לא מציע לאיש לבחון אותנו. מדינת ישראל והחלום הציוני הם עובדה מוגמרת, בניגוד לגרורות האיראניות המנסות להתבסס ולפגוע ביציבות האזורית. ניסיון אותו לא נאפשר. מניסיוני, דברי הרהב של אויבנו מעידים על חולשה״.

״יש למדינת ישראל אתגרים גדולים במגוון זירות. הצהרתו של חמינאי שישראל היא ׳׳גידול סרטני׳׳, ממחישה זאת יותר מכל״, כתב גנץ והוסיף כי ״בכל מקרה, אנחנו נדע להיערך לכל האיומים, ובכל האמצעים".

דברי גנץ נאמרו בתגובה להתבטאות המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, אשר חזר לתקוף את מדינת ישראל בנאום לאומה שנשא לרגל ציון ״יום ירושלים״ האיראני, ואמר כי "וירוס הציונות לא יחזיק מעמד לאורך זמן, השלטון הציוני לא ישרוד ויוכחד".

״ישראל היא גידול סרטני במזרח התיכון", אמר, ולנוכח המתיחות הגוברת ומלחמת הסייבר עם ישראל, הוסיף חמינאי כי "אין פשע נגד האנושות בעידן המודרני המשתווה לכיבוש פלסטין".

חמינאי הפנה אצבע מאשימה אל עבר ממשלות המערב עקב "הקמתה ההרסנית של ישראל" ואף טען כי הציונות הינה תולדה של מזימה שרקמה בריטניה עם היהודים. לדברי חמינאי, מדינות מקדמות בברכה את "יום אל-קודס" ומחשיבות אותו ל"מחויבות דתית להניף את דגל שחרור פלסטין".

לבסוף קרא למדינות המוסלמיות לא לשכוח את המחויבות לרעיון הפלסטיני, ואמר כי "ההתקוממות הפלסטינית צריכה להימשך. הג'יהאד האיסלאמי מחויב למאבק לשחרור פלסטין".

עלי חמינאי (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי (צילום: רויטרס)