גורמים בארה"ב התבטאו בחריפות היום (שישי) נגד שורת חוקים חדשים שיזמה סין וצפויה להתחיל ליישם בשטח המנהלי שלה בהונג קונג, ביניהם חוקים שיאפשרו הקמת בסיסים של שירותי הביון הסיניים במדינה. החוקים החדשים העלו חשש מפני הבערת האזור, לרובת חידוש המחאות וההפגנות במדינה.

פעילים חברתיים בהונג קונג קראו לתושבים להתקומם נגד החוקים, אותם כינו "התערבות זרה", וקראו להם להביע את התנגדותם על ידי יציאה המונית לרחובות. הדרג המדיני לא הפגין את אותה הבהילות נוכח ההודעה מטעם המעצמה האסיאתית, כאשר מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, התייחסה לדברים והודיעה כי ממשלתה תשתף פעולה באופן מלא, תוך דאגה כי לא תיווצר פגיעה משמעותית בזכויות ובחירויות שהונג קונג נהנית מהן. 

חשש מחידוש ההפגנות בהונג קונג (צילום: רויטרס)
חשש מחידוש ההפגנות בהונג קונג (צילום: רויטרס)

החקיקה הכתה גלים גם הרחק מאסיה, כשדיפלומטים זרים החלו להביע דאגה בנוגע להשלכות החקיקה על פעילותיהם בתחומי המדינה. כמו כן, ההודעה על הפעולות העתידיות גרמה גם לטלטלה בשוק הפיננסי , לאור חשש בינלאומי משינוי במעמדה הכלכלי של הונג קונג. מדד המניות של המדינה, מדד האנס סנג, ירד באופן חד ב-5.6% במהלך היממה האחרונה, נתון המהווה את הירידה היומית המשמעותית ביותר שנרשמה מאז שנת 2015. 

כמו כן, ההודעה החריפה את המתחים הקיימים ממילא בין ארה"ב לבין סין, כאשר דונלד טראמפ הגיב ל הודעה והזהיר כי וושינגטון תגיב בתקיפות אם בייג'ינג תפעל ליישום החוקים האמורים. כמו כן, גם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, תקף את החוקים החדשים.