מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא היום (שישי) נאום לרגל יום "אל קודס". במהלך נאומו, התייחס לפעולות ארה"ב וישראל במשך השנה האחרונה, לחזית המאבק באיראן, וכן למצב בלבנון. "ישראל נוהגת בזהירות ובוחנת את תגובות חיזבאללה", אמר נסראללה והוסיף כי "עצם זה שישראל מורתעת מאיתנו - זה הישג". 

כמו כן, אמר המזכ"ל כי "פלסטין שייכת לעם הפלסטיני, חייבים להשיב אותה. בקרוב נתפלל בירושלים, אנחנו קרובים ככל שניתן לשחרורה. ירושלים קדושה לנו. מי שסבור כי הוא יכול לשנות את עמדתינו באמצעות מלחמות, סנקציות או חיסולים - טועה". 

בהמשך נאומו אמר כי "פעולות ההתנגדות הן הדרך היחידה לשחרר את האדמה הכבושה, וכל דרך אחרת היא בזבוז זמן. שחרור לא יושג תוך שנתיים או שלוש, אלא יימשך שנים רבות של קרבות. אל לנו לומר נואש מהמאבק". 

נסראללה (צילום: רויטרס)
נסראללה (צילום: רויטרס)

בהמשך פנה להתייחס להכרזות הסיפוח מצד ישראל, וטען לגביהן כי "ישראל חותרת לשליטה מלאה וסיפוח של כלל האדמות הכבושות. היא מונעת מארה"ב, שתומכת בה באופן ביטחוני, צבאי, כלכלי ופוליטי. היא מחזקת ומייצבת את ישראל, ולכן הקרב האמיתי שלנו הוא גם נגד ארה"ב".

ביחס לחזית האיראנית, אמר המזכ"ל כי איראן היא מרכז הציר סביבו חגה ההתנגדות כולה, ולכן היא מסומנת על ידי ישראל וארה"ב באופן תדיר. נסיגתו של הנשיא טראמפ מתכנית הגרעין והצבת הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית מכוונות ליצירת לחץ על איראן, אך הלחצים שלהם נכשלו".