איומי סרק? על רקע הצהרותיו הלוחמניות של יו"ר הרשות, אבו מאזן, על הפסקת ההסכמים בין הרשות לבין ישראל וארה"ב, לרבות התיאום הביטחוני, היום (שישי) פורסם במהדורת החדשות של ערוץ 12 כי גורמים ברשות העבירו לגורמים במערכת הביטחון מסרים מפויסים יותר, לפיהם ביטול ההסכמים מצידה לא יגרור לגל אלימות. עם זאת, על פי הדיווח, במערכת הביטחון חוששים כי חרף ההבטחות הללו, ארגון חמאס ינצל אתה ההזדמנות שנוצרה כדי ליזום הסלמה. 

כזכור, אבו מאזן, הודיע במהלך נאום שנשא מוקדם יותר השבוע ברמאללה, כי ההסכמים בין הרשות הפלסטינית לישראל וארה"ב מבוטלים, כולל התיאום הביטחוני. הודעתו של אבו מאזן על כוונתו לסגת מכלל ההסכמים עם ישראל והמעצמה מגיעה על רקע מהלכי הסיפוח המסתמנים ביהודה ושומרון, בצל השבעת הממשלה החדשה. 

בקעת הירדן  (צילום: רויטרס)
בקעת הירדן (צילום: רויטרס)

זוהי לא הפעם הראשונה שהיו"ר מתייחס לסוגיה ומאיים כי במידה וישראל תפעל לסיפוח חלקים מהגדה, ההסכמים שנחתמו מולה יבוטלו. כבר בחודש פברואר השנה, בעקבות פרסום תכנית המאה של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, התבטא יו"ר הרשות על התנגדותו הנחרצת למתווה במהלך ישיבת הממשלה ברמאללה, לקראת יציאתו למסע בינלאומי לטרפוד התכנית. בנוסף, הוא כינה את ג'ארד קושנר, יועצו המיוחד של הנשיא טראמפ לענייני המזרח התיכון, "הילד הזה", על רקע אמירתו, בראיון שהעניק לערוץ MBC במצרים, כי הפלסטינים ממשיכים לפספס הזדמנויות להגיע להסכם שלום עם ישראל.

בהמשך לדבריו, גורמים בכירים ברשות הגיבו וערערו את נכונות כוונותיו. "ההחלטה שהתקבלה בישיבת ההנהגה הפלסטינית הייתה חפוזה", מסרו הגורמים והוסיפו כי "צעד הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל איננו ישים או ריאלי. לא ניתן לנתק בין ישראל והרשות, אין דרך חזרה, ובלי שיתוף הפעולה לא יהיה לנו בגדה אפילו לא קרטון חלב".