עיתון ה"וושינגטון פוסט" פירסם הבוקר (שבת) כי ממשל טראמפ דן באפשרות לבצע ניסוי גרעיני ראשון מאז 1992. על פי יועצים לחברי קונגרס וגורמים רשמיים לשעבר, מדובר בניסיון לייצר אמצעי לחץ שידרבן את רוסיה וסין להצטרף להסכם משולש לפיקוח על נשק.

בכירים בממשל האמריקני טענו בדיון כי שתי המדינות מבצעות ניסויים גרעיניים בעצימות נמוכה, וכי הפגנת יכולות ניסוי מהירות מצד ארצות הברית יכולה להועיל במשא ומתן על הסכמים גרעיניים מול שתי המעצמות הללו. לדברי המקורות, הדיון נערך בישיבה של ועדת הסגנים של המועצה לביטחון לאומי ב-15 במאי ובסיומו הוחלט לגנוז את הרעיון.

"בחדר נכחו כמה אנשי מקצוע שהבהירו להם שזה רעיון נוראי, תודה לאל", אמר אחד מהיועצים. הדיון נערך לאחר שגורמים בממשל האשימו את רוסיה וסין בביצוע ניסויים גרעיניים בעוצמה נמוכה - טענות שהכחישו בבייג'ין ובמוסקבה ואשר לא גובו בהוכחות.

"הדיון עסק באפשרות לערוך ניסויים חשאיים שיאפשרו להביא את סין לשולחן המשא ומתן", אמר גורם רשמי לשעבר. "אנשי המקצוע ביטלו את הרעיון הזה בטענה שהוא לא ישים ומטופש". הגורם הוסיף שסוכנות ביטחון הגרעין "בהחלט לא מעורבת", והוסיף ש"נראה שגם משרד החוץ לא מעורב".

מנכ"ל האיגוד לבקרת נשק בארצות הברית, דריל קימבול, אמר לעיתון שניסוי גרעיני אמריקני יוביל למירוץ חימוש חסר תקדים. הוא ציין כי הדבר עלול לפגוע גם במשא ומתן המתנהל מול שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. לדבריו, "הוא עלול שלא לחוש מחוייב יותר לדחיית ניסויים גרעיניים".